حجت الاسلام ذوالنوری:

اربعین جایگاه ویژه‌ای در ایجاد تمدن نوین اسلامی دارد/اگر مدافعان حرم نبودند، امروز جهان اسلام دربدترین شرایط قرار داشت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اربعین جایگاه ویژه‌ای در ایجاد این تمدن نوین اسلامی دارد و اگر اربعین نبود هرگز چیزی از اسلامی باقی نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری شامگاه شنبه در یادواره شهیدان مدافع حرم، رسول و مهدی جعفری در مصلای قدس قم با اشاره به اینکه آمریکا قرار بود، مسائل سوریه را طی مدت سه ماه تمام کند، ولی هشت سال طول کشید، اظهار داشت: این کشور همچنین می‌خواست مسائل یمن را در سه‌ماه به اتمام برساند اما اکنون به بالای سه سال رسیده‌است.
وی ادامه داد: مهم این است که آمریکا اقرار و اعتراف به شکست دارد و از همه اهداف خود عقب نشینی کرده‌است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگرچه ما می‌دانیم دشمن ممکن است به ظاهر، تاکتیک و روش و شیوه و راهبرد را خود تغییر دهد ولی اهداف آن باقی می‌ماند.
وی با اشاره به اینکه علت اصلی ناکامی آمریکا جبهه مقاومت است ، عنوان داشت: عوامل متعددی مانند ایمان، معنویت، عشق به اهل بیت(ع)، شهادت طلبی، دنیا گریزی، آخرت گرایی، عشق به ولایت و زیر پرچم ولایت و رهبری حرکت کردن جوانان را در همه عرصه‌ها از دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل بیت موفق کرد و باعث سرشکستگی دشمن شد.
ذوالنور خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام و تشیع ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب را ولی امر می‌دانند، و زیر یک پرچم قرار گرفتن است که جهان کفر را مضطرب و آشفته کرده‌است.
وی گفت: آنچه که رمز موفقیت است باید تقویت شود و تا زمانی که در مسیر موفقیت حرکت می‌کنیم، هر روز به زمینه سازی ظهور مهدی موعود و ایجاد تمدن مهدوی و حسینی نزدیک تر می‌شویم و جهان اسلام نیز مشتاق‌تر می‌شود.
نماینده مردم قم درمجلس با اشاره به اربعین حسینی، افزود:  حرکت حماسی اربعین بخشی از اقدام‌های لازم برای تحقق حاکمیت جهانی مهدوی و زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه الله و شکل‌گیری جهانی که تشنه عدالت مهدوی است.
وی ابراز داشت: اربعین جایگاه ویژه‌ای در ایجاد این تمدن نوین اسلامی دارد و اگر اربعین نبود هرگز چیزی از اسلامی باقی نمی‌ماند.
ذوالنور با اشاره به جایگاه والای شهیدان مدافع حرم گفت: خوشا به حال شهیدان مدافع حرم از همه کشورهای اسلامی و حوزه مقاومت که امروز پرچم افتخار اهل بیت(ع) و اسلام را بر افراشته نگه‌داشتند.
وی افزود: اگر مدافعان حرم نبودند، امروز جهان اسلام دربدترین شرایط قرار داشت.
نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: اگر ما در امنیت قرار داریم و نوامیس مسلمانان عزت و احترام دارند به برکت خون‌های پاک ریخته شده و همچنین جهاد و حماسه غیور مردانی است که پرچم عزت اسلام را برافراشتند، والا داعشی‌ها حتی به خاک عتبات عالیات و مرقد بزرگان اسلام و اهل بیت(ع) نیز رحم نمی‌کردند، کما اینکه بدن مطهر اویس قرنی را از خاک بیرون کشیدند.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/12761
اخبار مرتبط

نظرات شما