آماده‌سازی بزرگترین سالن ورزشی قم برای المپیکی‌ها

بزرگترین سالن ورزشی شهر قم توسط اداره کل ورزش و جوانان این استان به منظور میزبانی از رشته المپیکی بسکتبال در فصل جدید لیگ برتر باشگاه‌های کشور آماده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در کنار سهمیه‌هایی که ورزشکاران رشته‌های مختلف تا کنون برای ورزش کشورمان به منظور حضور در بزرگترین رویداد ورزشی سال 2020 یعنی المپیک توکیو گرفته‌اند، بسکتبال نخستین و تنها رشته تیمی است که موفق به گرفتن مجوز حضور در المپیک آینده شده است.

این رشته ورزشی با درخشش در مسابقات جام جهانی 2019 بسکتبال در کشور چین، چشم آسیایی‌ها و قدرت‌های بسکتبال دنیا را متوجه خود کرد و با تدابیر کادر فنی و عملکرد قابل قبول بازیکنان خود به یکی از مهمترین دستاوردهای تمام سال‌های فعالیت تیم ملی یعنی سهمیه المپیک ژاپن دست پیدا کرد.

سهم قم از این رشته المپیکی، داشتن تیم بسکتبال شیمیدُر در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی بسکتبال ایران یعنی سوپر لیگ این رشته است، اتفاقی که امسال با تدبیر مسوولان استان قم در حمایت از مجموعه شیمیدُر رخ داد تا مدیران این باشگاه، تیم بسکتبال خود را به قم منتقل کرده و این تیم نماینده قم در لیگ ایران شود.

اکنون مسوولان قم به ویژه اداره کل ورزش و جوانان و هیات بسکتبال تمام انرژی خود را معطوف ایجاد تسهیلات، امکانات و شرایط لازم برای حضور این تیم در قم و میزبانی شایسته از بازی‌های شیمیدُر در فصل 1398 لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور کرده‌اند، اتفاقی که موجی از انگیزه و اشتیاق را بین ورزشی‌ها به ویژه بسکتبالی‌ها ایجاد کرده است.

یکی از نیازهای ضروری و مهم برای برگزاری بازی‌های تیم شیمیدُر قم در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، سالن مسابقه است و قرار است سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم از مسابقات خانگی این تیم میزبانی کند، سالنی که به عنوان بزرگترین سالن ورزشی قم توسط اداره کل ورزش و جوانان در دست آماده‌‌سازی است تا هم از شیمیدُر در لیگ برتر بسکتبال و هم از تیم محمد سیمای قم در لیگ برتر فوتسال ایران پذیرایی کند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12925
کلیدواژه: المپیک ورزش سالن
اخبار مرتبط

نظرات شما