اصلاح فضای مجازی به پیشران‌های فرهنگی نیاز دارد

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج قم گفت: اصلاح وضعیت فضای مجازی و تولید محتوای سالم و منطبق بر ارزش‌های اسلامی ایرانی در آن، نیازمند پرورش پیشران‌های فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عبدالمجید تناور بیان کرد: این افراد باید درزمینهٔ سواد رسانه‌ای تخصص‌های لازم را داشته باشند و بتوانند با به‌کارگیری راهبرد موردنظر در این فضا تحول ایجاد کنند.

وی افزود:‌ پیشران‌های فرهنگی باید با نگاه به ارزش‌های ملی و دینی مردم ایران،‌ محتوای موردنیاز مخاطبان فضای مجازی را تولید کنند و آن را به‌موقع ارائه دهند تا استفاده از محتواهای نامناسب در این فضا به نحو چشمگیری کاهش یابد.

وی ادامه داد: در این مسیر به همان اندازه که بتوانیم محصولات رسانه‌ای داخلی و در تراز ارزش‌های دینی و ملی خودمان را تولید کنیم، از آفت‌های فضای مجازی درامان می‌مانیم.

تناور گفت: پیشران‌های فرهنگی باید در همه بخش‌های رسانه‌ای و فضای مجازی از حوزه سرگرمی و بازی گرفته تا حوزه اطلاع‌رسانی و اخبار،‌ وارد میدان شوند و با تولید محتوای بومی،‌ ذائقه مردم را به سمت استفاده صحیح از فضای مجازی هدایت کنند.

وی بیان کرد: حضور موفق پیشران‌های فرهنگی در عرصه فضای مجازی احتیاج به سازماندهی منسجم دارد و برای تحقق اهداف موردنظر، باید از هرگونه ولنگاری در این فضا خودداری شود.

وی ادامه داد: با فراهم شدن بستر فعالیت پیشران‌های فرهنگی در عرصه فضای مجازی و حمایت از آنان، در ارائه محصولات رسانه‌ای منطبق باارزش‌های انقلاب اسلامی هم ازنظر زیرساخت و هم تولید محتوا،‌ خودکفا خواهیم شد و جهش بزرگی در سالم‌سازی فضای مجازی رخ خواهد داد.




انتهای پیام/
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/13170
اخبار مرتبط

نظرات شما