عضو خبرگان رهبری:

وظیفه منتظران در زمان غیبت اطاعت از نائب امام است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما باید در زمان غیبت امام تلاش کنیم شبیه امام زمان خود شویم، گفت: منتظران واقعی امام (عج) وظیفه دارند در زمان غیبت از نائب او اطاعت کنند.

آیت الله سید رحیم توکل  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به وظایف منتظران حضرت مهدی(عج) در عصر کنونی، اظهار داشت: ملاک هایی را ائمه اطهار برای منتظران در عصر غیبت دستور داده اند.

وی ادامه داد: اگر واقعا تابع آن ها هستیم باید تابع ملاک های آنها هم باشیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حرف نماینده ، سخن خود امام(ع) است، گفت: در زمانی که دست ما به امام زمان(عج) نمی رسد باید به دنبال نماینده او باشیم.

وی عنوان داشت: افرادی که آن پنج خصلت را دارند نماینده امام زمان هستند.

آیت الله توکل بیان داشت: همان دلیلی که می گوید بر پیامبر لازم است حجت بعد از خود را تعیین نماید ، همان دلیل می گوید در زمان غیبت بر امام عصر (عجل الله تعالى فرجه الشریف) لازم است برای مردم رهبری بگذارد که مردم در موضوعات و امورات دین به انحراف نروند .

وی ادامه داد: لذا فرمودند " و اما من کان من الفقها صائنا لنفسه حافظا لدینه مخالفا لهواه مطیعا لامر مولاه فللعوام ان یقلدوه "؛ اگر کسی فقیه باشد ، دین دار باشد، نفس پاکی داشته باشد ، با این دل ­خواست­ها مبارزه کند ، مطیع امر مولا باشد . این پنج شرط اگر بیاید بر عوام واجب است آنچه می گوید ، بگویند چشم ؛ بعد فرمودند:" الراد علیهم کالراد علیّ " رد اینها رد من امام زمان است "وهو فی حد شرک بالله" تا حد شرک با شما برخورد می کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بر همه واجب است که از نماینده امام اطاعت کنند، خاطرنشان کرد: کلام امام همان کلام پیامبر(ص) است که فرمود بر عوام واجب است که از این ها تبعیت کنند این ها حجت ما هستند.

وی اضافه کرد: آن کسی که رهبری را بدست گرفته است کسی که نیابت را دارد بایستی ما تابع او باشیم و تبعیت از او در واقع تبعیت از امام است، این ملاک زمان غیبت برای منتظران است.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/13227
اخبار مرتبط

نظرات شما