سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم:

رویداد "چاره‌جو" با محوریت صنعت چاپ و بسته‌بندی برگزار می‌شود

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم از برگزاری اولین رویداد چاره جو با محوریت صنعت چاپ و بسته بندی در قم خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیده شبنم فاطمی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری رویداد چاره‌جو در قم گفت: اولین رویداد دریافت ایده با برند چاره‌جو در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی و نشر در استان قم، توسط مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی 26 آذرماه برگزار می‎شود.

وی افزود: صنعت چاپ و بسته بندی دو مزیت از مزیت‎های اصلی اقتصادی استان بنا به مصوبه و ابلاغ ستاد اقتصاد مقاومتی به کلیه دستگاه‌های اجرایی است؛ از همین روی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم به عنوان یکی از مراکز علمی و پیوند دهنده حوزه کار، علم و صنعت وارد این حوزه شد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم بیان کرد: در ابتدا در راستای همکاری با کسانی که متولی این حوزه هستند دو تفاهم نامه با اتحادیه چاپخانه داران و اتحادیه ناشران امضا شد که این مرکز دانشگاهی را در اجرای این برنامه یاری کنند.

وی تصریح کرد: این رویداد در سه حوزه برگزار می‎شود؛ نخست، حوزه صنعت چاپ است که با محوریت چاپ، فرآیند، هزینه و زمان چاپ آثار، چاپ و طراحی آنلاین، ارتباط با مشتریان و شبکه‎های اجتماعی، صرفه‌جوئی در هزینه و کاهش ضایعات، جلوه‎های ویژه و افکت‎های چاپی برگزار می‎شود.

وی عنوان کرد: بخش دوم بخش بسته بندی است که شامل شامل استفاده مجدد از بسته‎بندی، کاربردی بودن بسته بندی، ارائه پیشنهاد بسته بندی محصولات خانگی و ارائه راهکاری خلاقانه و بدیع در طراحی است.

فاطمی عنوان کرد: بخش سوم این رویداد نیز شامل زیرموضوعاتی چون فرآیند، هزینه و زمان توزیع، نوآوری در قطع و نحوه ارائه، نشر الکترونیک، نشر دیجیتال، اپلیکیشن‎ها، مسئله کتابهای خانگی و خارج از مصرف و بسته بندی محتوا (موشن گرافی، تیزر، پادکست) است.

وی تصریح کرد: از کلیه فعالان، دانشجویان و اساتید دعوت می‎کنیم که ایده‎های خود را در سایت رویداد ثبت کنند و پس از تجمیع ایده‎ها و داوری، تعداد محدودی انتخاب می‎شوند و در روز اختتامیه 10 تا 12 ایده ارایه می‌شود و از میان آنها 3 ایده منتخب و جوایز به آنها اعطا می‎شود.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از ایده‌پردازان این حوزه، گفت: مشغول رایزنی با دفتر کارآفرینی امید هستیم تا ایده‎هایی که امکان رسیدن به کسب و کار و اشتغال دارند مشمول دریافت تسهیلات مربوطه کارآفرینی نیز شوند.

فاطمی یادآورشد: در این زمینه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد نخبگان استان قم در کنار جهاددانشگاهی واحد استان قم قرارگرفتند و به برگزاری این رویداد کمک کردند.

وی با ذکر این مطلب که دانشگاه علمی کاربردی استان قم مجوز برگزاری این رویداد را از سوی وزارت علوم اعطا کرده است، عنوان کرد: سازمان فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی نیز مجوز برگزاری این رویداد را برگزار کرده است.

وی با بیان این نکته که این دو صنعت به عنوان مهمترین مزیت‎های استان ما تلقی می‎شوند، یادآورشد: متاسفانه مدیران استان نیز از این مساله مطلع نبودند؛ حتی کسانی که در عرصه سرمایه گذاری وارد استان قم می شوند نیز چندان اطلاعی از این مساله نداشتند.

فاطمی یادآورشد: مساله دیگر آنکه صنعت چاپ و بسته‌بندی ما پتانسیل‌های خوبی در استان دارد ولی به این جهت که در فضای مدیریتی اسناد چشم‌انداز خود را تبیین نکرده در زمینه بارور سازی موفق عمل نکرده است، به همین جهت این رویداد به مدیران استان این نکته را گوشزد می‎کند که حداکثر استفاده را از این ظرفیت نهفته داشته باشد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم عنوان کرد: نکته دیگر آنکه در حوزه شبکه‌سازی و بانک‌های اطلاعاتی این دو صنعت ظرفیت تقویت را دارند و امیدواریم این دو صنعت از ظرفیت‌های استان نهایت استفاده را ببرند.

وی گفت: سایت این رویداد با عنوان https://charejooevent.ir ایجاد شده و مراحل ثبت و ارسال ایده در این سایت لحاظ شده است، از هیئت داوران که جمع اداری حقوقی و تخصصی هستند درخواست می‎شود که بهترین ایده‎ها را انتخاب و امتیازات برتر را اعطا کنند.

وی از برگزاری اختتامیه این رویداد در 26 آذرماه خبرداد و تصریح کرد: در این روز 10 تا 12 ایده برتر ارایه می شود، پیش از برگزاری رویداد اصلی سه پیش رویداد نیز برگزار می‎شود، اولین پیش رویداد در حوزه بازاریابی است که در روز 28 آبان ماه برگزار می‎شود.‎

وی اظهارکرد: نگرانی در خصوص ثبت ایده‎ها وجود دارد که در این زمینه در حال رایزنی با مجموعه بورس ایده هستیم که ایده‎ها به نام شخص در آن بورس ثبت شود.

 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13355
اخبار مرتبط

نظرات شما