معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س):

کاروان شادی ورود حضرت معصومه (س) در قم به حرکت درمی‌آید

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: روز پنج‌شنبه و هم‌زمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم کاروان شادی ورود کریمه اهل‌بیت (س) از دونقطه شهر در قم به حرکت درمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری 23 ربیع‌الاول به نام قم در تقویم کشورمان اظهار داشت: این برای اولین بار است که روزی به نام یک شهر بر اساس تقویم قمری نام‌گذاری می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت این روز در تاریخ اسلام و ایران است.
 وی به برگزاری مراسم‌های مختلف در این روز پرداخت و گفت: امسال برای اولین بار به مناسبت اقامت 17 روزه حضرت معصومه (س) در قم این مدت‌زمان به نام ایام معصومیه نام‌گذاری شده است.
احمدی افزود: در شب ورود حضرت به قم برنامه‌ای سخنرانی و مداحی در شبستان حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود که در این برنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و از مداحی میثم مطیعی بهره‌مند خواهیم شد.
وی به مراسم‌های سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم اشاره کرد و گفت: مراسم اصلی ورود روز 30 آبان ماه ساعت 8 صبح از میدان معصومیه شروع خواهد شد و کاروان شادی در این روزبه راه خواهد افتاد.
احمدی افزود: کاروان دومی نیز در همین روز از ساعت 9 صبح از میدان میر به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت کرده و درنهایت در صحن امام رضا (ع) تجمع صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در همین روز سفیران کریمه در مبادی ورودی شهر استقرار پیدا خواهند کرد و به زائران حرم حضرت معصومه خوش‌آمد خواهند گفت.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) به برنامه‌های دیگر این ایام اشاره کرد و بیان داشت: برنامه میثاق با کریمه را نیز در این ایام برگزار کرده و مراسم ویژه‌ای برای آذری زبان‌ها نیز خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: در شب رحلت حضرت معصومه (س) نیز با سخنرانی آیت‌الله صدیقی برنامه‌ای برگزار خواهد شد و روز رحلت نیز از میدان میر کاروان عزاداری به سمت حرم حضرت حرکت خواهد کرد.
احمدی بابیان این‌که بخش‌های مختلف آستان در تلاش هستند که بیشتر از قبل به موضوعات فرهنگی توجه شود، تأکید کرد: یک روز خوب یک حس خوب برنامه‌ای است که در این ایام شروع می‌شود اما این برنامه در طی سال نیز ادامه خواهد داشت به‌طوری‌که اردوهای مختلفی برای دانش آموزان در سنین مختلف درزمینهٔ شناخت اهل‌بیت (ع) برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: پرسمان خانواده اتفاق دیگری است که در این ایام درزمینهٔ خانواده و سبک زندگی اسلامی برگزار خواهد شد و علاوه بر این در ایام معصومیه افرادی که در اتاق عقد حرم زندگی خودشان را شروع کرده‌اند در همایشی تحت عنوان زوج‌های بهشتی گرد هم خواهند آمد.
احمدی تأکید کرد: بچه‌های بهشت دیگر برنامه‌ای که در این ایام برگزار خواهد شد که قطعاً مورد استقبال کودکان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: یکی دیگری از برنامه‌هایی که مورد استقبال بوده تور ستارگان حرم است که امسال به‌گونه‌ای است که عموم مردم می‌توانند از این تور بهره ببرند.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: تور گنجینه عبرت برنامه‌ای فرهنگی دیگری است که در آن تلاش می‌شود که به بازدید از آثار موزه اکتفا نشود و ازنظر محتوایی نیز به مخاطبان اطلاعاتی را بدهیم و به‌خصوص درزمینهٔ سیره اهل‌بیت (ع) نیز محتواهایی را ارائه بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: در این ایام تلاش شده که محصولاتی که آستان تولید کرده در اختیار مردم قرار بگیرد به‌خصوص محصولات گرافیکی، صوتی و نمایشگاهی به عموم مردم ارائه خواهد شد.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13575
اخبار مرتبط

نظرات شما