عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تأثیر بنزین بر معیشت مردم باید کمرنگ شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان اینکه بنزین یک کالای استراتژیک است تصریح کرد: یکی از سیاست هایی که دولت ها باید در پیش بگیرند این است که تأثیر بنزین بر معیشت مردم کمتر شود تا در صورت گران تر شدن آن، فشار زیادی به مردم وارد نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین و برنامه های مجلس برای بهبود این طرح اظهار داشت: سهمیه بندی بنزین در هر شکل در حال اجراست اما ابهاماتی در خصوص نحوه اجرا، زمان اجرا و ... وجود دارد. هدفمندی یارانه ها موضوع بسیار مهم و قابل توجه بوده اما باید بر اساس یک اصول و قواعدی که همه جوانب در آن لحاظ شود باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اشکالات کارشناسی طرح سهمیه بندی بنزین در ادامه افزود: این تصمیم اگرچه ضروری ولی اجرای آن در شرایط فعلی به جا نبود و دولت برای اجرای آن باید اندکی سنجیده تر عمل کند؛ اثراتی که گرانی بنزین می تواند بر سایر مولفه های زندگی اقشار ضعیف و کم درآمد بگذارد زیاد است و باید دولت این موضوع را مدیریت کند.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به نقش مجلس در راستای بررسی بیشتر این طرح عنوان کرد: یکی از مباحث مهم در هفته اخیر موضوع سهمیه بندی بنزین بوده و نگرانی نمایندگان این بود که بدون لحاظ کردن نظرات کارشناسی از سوی نمایندگان این تصمیم گرفته شده است؛ کار کارشناسی مجلس روی طرح سهمیه بندی بنزین در حال انجام است.

گلمرادی در ادامه افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که کمیسیون انرژی از این به بعد دنبال می کند حل مشکلات طرح سهمیه بندی بنزین در کشور است و امیدواریم دولت در ادامه به نتایج کارشناسی در این مساله مجلس توجه کند.

 

لزوم تلاش دولت برای جلوگیری از بروز تورم جدید

وی همچنین گفت: دولت باید تلاش کند همان وعده هایی که داده است را عملیاتی کند به طور مثال باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گرانی و افزایش تورم به کار ببندد تا اعتماد مردم به نظام از بین نرود.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه افزایش تورم فشار به مردم عادی و ضعیف را دو چندان می کند تصریح کرد: شاید مهم ترین نکته در بحث سهمیه بندی بنزین توجه به اقشار کم درآمد جامعه باشد همانگونه که مقام معظم رهبری به این مساله تأکید فراوانی کردند.

گلمرادی در ادامه گفت: در چند روز نخست اعلام سهمیه بندی بنزین برخی از کالاها گران تر شده اند اما باید مراقبت و نظارت دولت و دستگاه های نظارتی تشدید شود و همین میزان اندک را هم به قیمت قبلی باز گرداند چرا که در این میزان هم به مردم فشار زیادی می آید.

 

تأثیر بنزین بر معیشت مردم باید کمرنگ شود

وی با بیان اینکه بنزین یک کالای استراتژیک است تصریح کرد: یکی از سیاست هایی که دولت ها باید در پیش بگیرند این است که تأثیر بنزین بر معیشت مردم کمتر شود تا در صورت گران تر شدن آن، فشار زیادی به مردم وارد نشود.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به یارانه ای که دولت طی سه مرحله به حساب خانوارها واریز کرد گفت: فرآیندی که برای سهمیه بندی بنزنی طی شد فراید صحیحی نبود به این صورت که می توانست این رقم را قبل از سهمیه بندی بنزین به حساب خانواده ها واریز کند تا از شدت نگرانی های مردم کاسته شود. همانگونه در دوره های قبل این اتفاق افتاد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13587
اخبار مرتبط

نظرات شما