فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران:

اقتصاد مقاومتی ضد حمله اقتصادی به دشمن است/«سایه جنگ» با اقتدار نظامی کشور به زباله‌دان رفت

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ضد حمله اقتصادی به دشمن است، تصریح کرد: امروز دشمن به آخر خط رسیده و نوبت ضد حمله ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در همایش امنیت و اقتدار که به مناسبت هفته بسیج در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد با تبریک ایام هفته بسیج و پیروزی ملت ایران در فتنه و آزمایش اخیر، اظهار داشت: بصیرت، ولایتمداری و آگاهی ملت ایران بار دیگر یک فتنه بزرگ را با شکست مواجه کرد.

وی با بیان اینکه قریب به چهل و یک سال است که به دشمنی‌های استکبار با محوریت آمریکا عادت کرده‌ایم، گفت: آنها در هرجا که توانستند به ملت ما ضربه وارد کنند، کوتاهی نکرده‌اند و مثل گرگ گرسنه‌ای که در کمین طعمه خود است، دور و اطراف ما پرسه می زنند و با کمک نفوذی‌ها، ستون پنجم و افراد ناآگاه تلاش می‌کنند به ما ضربه وارد کنند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: آمریکایی‌ها اصطلاحات زیادی مانند روی میز بودن همه گزینه‌ها، فشار حداکثری و جنگ ترکیبی را مطرح می‌کنند که همگی یک مفهوم دارد و آن این است که ما از همه روش ها برای براندازی و به زانو درآوردن نظام اسلامی ایران استفاده می‌کنیم و حقیقتا هم در این چهل و یک سال از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

** مشکل اساسی ما دشمن شناسی است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به تغییر ماهیت شرایط فعلی کشور با سال‌های ابتدایی انقلاب، عنوان کرد: در دهه اول انقلاب همه مسئولین و مردم درک درستی از دشمنی‌ها داشتند چراکه این دشمنی عمدتا با صدای بمب و موشک همراه بود، اما در حال حاضر برخی از دشمنی ها صدایی ندارد و فهم آن برای همگان سخت است که امروز مشکل اساسی ما نیز هم موضوع دشمن شناسی است.

وی تاکید کرد: اگر دشمن را بشناسیم و بتوانیم تهدید را به موقع تشخیص دهیم و به موقع عمل کنیم، مشکلات کمتر خواهد بود.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه دشمن در حرکت جدید خود از اواخر سال 96 پروژه‌ای را با محوریت اقتصاد آغاز کرد، خاطرنشان کرد: آنها تلاش داشتند با فشار اقتصادی توام با عملیات روانی ضربات پی در پی را به نظام و ملت ما وارد کنند که تقریبا تا اواخر سال 97 به انتهای راه رسیدند و هرکاری را که می توانستند انجام دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: از ابتدای امسال موضوع عملیات نظامی و سایه جنگ را چاشنی کارشان کردند و رجزخوانی های آمریکایی ها وسعت گرفت تا آنجا که جان بولتون موضوع حمله نظامی و اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکن های B-52 به خلیج فارس را مطرح کرد.

** مقاومت فعال دشمن را به کنج برد

وی با بیان اینکه دشمن موضوع سایه جنگ را برای اثرگذاری بیشتر جنگ اقتصادی دنبال می‌کرد و متاسفانه خیلی از مسئولین هم این موضوع را باور کردند، تصریح کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده بودند که باید در برابر دشمن عکس العمل نشان داد و مسئولین پای کار اجرای این فرمایش رهبری نیامدند، با تصمیم قاطع ایشان، مقاومت فعال سیاست اساسی نظام قرار گرفت و نتیجه آن را هم دیدید که طی ماه های اخیر،‌ دشمنان چگونه به کنج رفتند و دست‌هایشان را بالا بردند.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکایی‌ها حدی ندارد،‌گفت: وقتی که چند کیلومتر پهپاد آنها وارد فضای ما شد، سرنگون شد که آنها حتی نتوانستند جواب بدهند و در اینجا سایه جنگی که بعضا در داخل کشور از آن سوء استفاده می‌کردند پوچ و بی خاصیت شد.

** موفقیت‌های اندک دشمن به دلیل کوتاهی در داخل کشور است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه اگر دشمن در برخی حوزه‌ها موفق شد نه به دلیل قدرت آنها بلکه به دلیل کوتاهی در داخل کشور بوده، عنوان کرد: در حالی که در حوزه نظامی از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون تحریم تسلیحاتی هستیم، اما در منطقه امروز قدرت اول نظامی هستیم و در جهان هم جزو کشورهای سرآمد قدرت دفاعی هستیم، به طوری که اگر دور تا دور کشور حصار بکشند، تولید ما قطع نمی‌شود چراکه حتی مواد اولیه ما نیز از داخل کشور تامین می‌شود.

** فناوری نظامی هزاران برابر پیچیده تر از فناوری غیرنظامی است

وی فناوری‌های حوزه نظامی را هزاران برابر پیچیده‌تر از حوزه غیرنظامی برشمرد و اظهار داشت: پیشرفت‌های ما در این بخش به دلیل باورمندی پاسداران، متخصصان، شرکت های دانش بنیان، دانشگاهیان، وزارت دفاع و صنعت دفاعی ما به دشمنی دشمنان و قطع امید از آن‌ها است.

سردار حاجی زاده در تشریح چرایی موفقیت کشورمان در حوزه نظامی، گفت: ما مطالب و بیانات حضرت آقا را توصیه‌های عادی تلقی نکردیم؛ در مجموعه سپاه و نیروی هوافضا اینگونه است که مطالب مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب را بررسی می‌کنیم و هر بخشی را که مربوط به ماست حتما بعنوان تکلیف الهی دنبال می‌کنیم.

** توصیه رهبری را اولویت اولمان قرار دادیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: در سال 88 و پس از مسئولیت در فرماندهی نیروی هوافضا که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، زمانی که برنامه‌ها و مطالبمان را ارائه کردیم، حضرت آقا فرمودند همه مطالبی که گفتید خوب است اما شما اولویت را بر روی دقت موشک بگذارید و ما هم پس از آن این موضوع را در اولویت اول خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه نتیجه این تدبیر حکیمانه را در زدن مواضع داعش مشاهده کردیم، افزود: دیدیم که چگونه موشکی که از ایران شلیک می‌شود و از آسمان عراق عبور می‌کند، در سوریه و در یک شهر، یک ساختمان را هدف قرار می‌دهد.

سردار حاجی زاده با اشاره به تلاش‌هایی که در گذشته برای خرید تسلیحات پدافند هوایی از کشورهای خارجی صورت گرفت، عنوان کرد: در حوزه پدافند بارها به کشورهای دیگر برای خرید تجهیزات رفتیم، در یکی از این سفرها قبل از عزیمت حضرت آقا فرمودند، اگر می‌خواهید بروید، بروید اما اولویت من این است که بومی باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه پیچیدگی سامانه‌های پدافندی ده‌ها برابر پیچیده تر از موشکی است، خاطرنشان کرد: با اطاعت از ولی امر مسلمین در حالی که هیچ گزینه و چشم اندازی هم نداشتیم، این مسیر را دنبال کردیم که محصول آن شد سوم خردادی که موشک و رادار آن ساخت مجموعه نیروی هوافضای سپاه است و در فاصله 90 کیلومتری و در ارتفاع 54 هزارپایی هواپیمای فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا را منهدم کرد.

وی با اشاره به توصیه دیگری از رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که در حوزه پهپاد با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان فرمودند که بسیار خوب است اما تعداد پهپادها کم است و آن را زیاد کنید و پس از آن برای افزایش تعداد پهپادها همه بسیج شدیم.

** برای حل مشکلات نباید به امید دشمنان نشست

سردار حاجی زاده با بیان اینکه مشکل فعلی ما گوش ندادن مسئولین به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است، گفت: اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم نباید به امید دشمنان نشست. امروز استکبار به سرکردگی آمریکا در جنگ ترکیبی شکست سختی را متحمل شده است. در حوزه جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه همه اقدامات آنها به انتها رسیده و امروز اسلحه تحریم دیگر خالی از فشنگ است و نوبت ضد حمله اقتصادی ایران است.

** امید به دشمن معادل خودکشی است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: تجربه شش سال اعتماد به آمریکا نشان داد که رفع تحریم ها، سرمایه گذاری خارجی، حل مشکلات اقتصادی با کمک اروپا و آمریکا، انتقال فناوری به ایران، اعتباربخشی به پاسپورتها و رفع تحریم تسلیحاتی سرآبی بیش نیست و امید به رفع مشکلات کشور با کمک دشمن، معادل خودکشی است.

** اقتصاد مقاومتی ضد حمله اقتصادی به دشمن است

وی راهکار برون رفت از مشکلات عمل به اقتصادی مقاومتی بعنوان ضد حمله اقتصادی برشمرد و گفت:  نگاه به داخل، عمل به اوامر مقام معظم رهبری و اعتماد به جوانان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

** قدرت احترام می‌آورد نه کوتاه آمدن

سردار حاجی زاده با اشاره به رجزخوانی رئیس پلیس امارات و مصاحبه مقامات سعودی و تهدید به تسخیر آسمان ایران در سالهای گذشته، خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته خویشتن داری و نجابت ملت بزرگ ایران آنها را به محاسبه غلط انداخت اما در ماه های اخیر گوشه ای از اقتدار ملت ایران را دیدند و دیدند که بعد از سرنگونی پهپاد، دستانمان بر روی ماشه آماده است و روز بعد هم از ما به دلیل سرنگون نکردن هواپیمای با سرنشین‌شان تشکر کردند که این واقعه نشان داد قدرت احترام می‌آورد نه خضوع و کوتاه آمدن.

** سایه جنگ به زباله دانی رفته است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر این موضوع که امروز سایه جنگ و گزینه نظامی به زباله دانی رفته است و ملت ایران به نقشه های شوم آمریکا و دنباله‌روهای آن پی برده است، گفت: هدف آنها براندازی نظام اسلامی ایران از طریق جنگ ترکیبی و ناامنی سازی کشور است. امروز هدف دشمنان نابودی امنیت کشور است، ‌آنها می‌دانند که براندازی در سایه امنیت غیرممکن است و برای انتقام از ملت ایران به دنبال تبدیل تهران به دمشق هستند و الحمدلله دیدیم که در فتنه اخیر ملت در حالی که به وضعیت اقتصادی و ناکارآمدی دولت معترض بودند، ‌اما به صحنه آمدند.

** دشمنان از ورود افراد انقلابی به مجلس نگران هستند

وی با بیان اینکه ملت و مسئولین باید همگی بسیج شویم تا آخرین خاکریز دشمن را فتح کنیم،‌ اظهار تاکید کرد: دشمنان در حال برنامه ریزی برای انتخابات هستند. از هم اکنون نگران هستند و از کارآمدی مجلس و ورود افراد انقلابی نگران هستند و با بسیج شبکه های خارجی و استفاده از افراد نفوذی و ستون پنجم داخلی تلاش خواهند کرد افرادی را به مجلس نفوذ دهند که حداقل خنثی و بی خاصیت باشند تا نظام ما را ناکارآمد نشان دهند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: در هفته های آتی بوق های تبلیغاتی آنها با کمک فضای مجازی و کمک ستون پنجم داخلی شروع به کار خواهند کرد تا با ترفندهای مختلف افراد و شخصیت هایی را به مجلس بفرستند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

** نیاز به مسئولین کارآمد و انقلابی داریم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه شش سال گذشته تجربه‌ خوبی برای ما از نظر شناخت ابعاد مختلف غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی ها و غربی‌ها بود، تاکید کرد: نیاز به مسئولین کارآمد و انقلابی داریم. ایفای نقش نیروهای مسلح در حوزه نظامی، امنت داخلی کشور و حتی صادرات امنیت به کشورهای همسایه نشانه کارآمدی بخش دفاعی ما است که باید به بقیه بخش های کشور نیز تسری پیدا کند.

وی گفت: اگر همه یکپارچه شویم و دشمنی دشمنان را باور کنیم و امکانات متعددمان را بسیج کنیم،‌حتما در حوزه اقتصاد هم می توانیم جزو کشورهای ثروتمند باشیم.

** می‌خواهند رهبری، مراجع، مجلس و دیگران را مقصر جلوه دهند

سردار حاجی زاده با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور و حضور با بصیر مردم در راهپیمایی دفاع از امنیت و اقتدار، تصریح کرد: در راهپیمایی اخیر تهران دیدیم که همه به وضعیت اقتصادی معترض بودند، اما متاسفانه مسئولین بعضا فرافکنی می‌کنند به طوریکه امروز گفته شد که دیگران در قضایای اخیر مقصر بوده‌اند. چرا مسئولین اشتباهات خود را قبول نمی‌کنند؟ چرا دیگران را مقصر جلوه می‌دهند؟ باید قدردان حمایت همه جانبه رهبری باشند،‌ اما می بینیم که می‌خواهند رهبری، مراجع، مجلس و دیگران را مقصر کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه باید با مردم روراست بود و همه چیز را با عینک سیاسی نگاه نکرد، گفت: عمر خدمتی دولت در حال اتمام است و باید برای مردم کاری کنند. مردم، سپاه و همه پای کار هستند و برای کمک آمده‌ایم، در جلسه‌ای که با رئیس جمهور پس از انتخابات سال 96 داشتیم به ایشان گفتیم که ما همگی در تلاش برای موفقیت شما هستیم چراکه موفقیت شما موفقیت حاکمیت نظام دینی ما خواهد بود.

وی در پایان خطاب به دولتمردان گفت: دو سال باقی مانده هم فرصت کمی نیست و باید مردم و مسئولین و دولت دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شوند مردم ما بی نظیر هستند و نمونه ای در دنیا ندارند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13752
کلیدواژه: سپاه بسیج امنیت نفوذ
اخبار مرتبط

نظرات شما