قم یکی از پایین‌ترین نرخ‌های تورم را در کشور دارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به پایین بودن نسبت نرخ تورم در قم گفت: این مسئله به دلیل وجود کسبه‌ی متشرع و منصف، همکاری اجتماعی مردم، همکاری دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی، اتاق اصناف و حمایت دستگاه‌های قضایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی ریاضی  گفت: سازمان تعزیرات حکومتی بنابر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1373 و با هدف رسیدگی به تخلفات تعزیراتی و حکومتی تاسیس شد.

وی ادامه داد: رسیدگی به قانون نظام صنفی، رسیدگی به تخلفات قانون مبارزه با قاچاق ارز، رسیدگی به کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور، اغفال در فروش و... از دیگر صلاحیت‌های این سازمان است، اما متاسفانه پس از گذشت 25 سال از تاسیس این سازمان هنوز بسیاری از مردم از وظایف این سازمان آگاه نیستند.

ریاضی گفت: طرح شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی بدون ابطال تمبر و کاملا رایگان صورت می‌گیرد، از ابتدای سال تا کنون، 6500 پرونده به شعبه تعزیرات حکومتی ارسال شده است که تا کنون به 98 درصد این پرونده‌ها رسیدگی شده  و بیش از 200 میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان دریافت شده است.

وی ادامه داد: پرونده‌ها و گزارش تخلفات عموما از سوی نیروی انتظامی و گاها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت پخش فرآورده‎های نفتی به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود،  در کشف موارد قاچاق، ضمن مصادره مال قاچاق به نفع دولت، فرد متخلف به جزای نقدی تا 3 برابر ارزش کالای قاچاق شده محکوم می‌گردد، از ابتدای سال تا کنون حدود 660 پرونده قاچاق کالا و ارز به سازمان ارسال شده است.

مشکلی در تامین کالاهای اساسی استان قم وجود ندارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم بیان کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم توانسته است تا با رسیدگی خارج نوبت به پرونده‌ها، میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را به 15 روز کاهش دهد و با هماهنگی‌های صورت گرفته مشکلی در تامین کالای اساسی مورد نیاز استان وجود ندارد، جلسات تنظیم بازار نیز با حضور کمیته هماهنگی تعزیرات و مدیران استان به صورت هفتگی در استانداری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: گشت بازرسی نیز در سه نوبت صبح، ظهر و شب با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف انجام می‌شود و موارد تخلف در سازمان تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ریاضی گفت: قم یکی از پایین‌ترین نرخ‌های تورم را در کشور دارد که این مسئله به دلیل وجود کسبه‌ی متشرع و منصف، همکاری اجتماعی مردم، همکاری دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی، اتاق اصناف و حمایت دستگاه‌های قضایی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم خطاب به مردم عنوان کرد: قبل از خرید کالا، قیمت آن را با چند واحد فروش دیگر مقایسه کنید تا به قیمت صحیح خرید کنید، به تاریخ انقضا و تاریخ تولید محصولات دقت کنید، فاکتور کالاهای گران‌قیمت را برای اطمینان نزد خود نگهدارید، از خرید کالاهای بهداشتی و خوراکی خارجی پرهیز کنید چراکه این موارد اغلب تقلبی و ناسالم هستند، هنگام انعقاد قرار داد تمام مفاد آن را به دقت مطالعه کنید، مردم می‌توانند تخلفات را به شماره تماس 124سازمان صنعت، معدن و تجارت یا شماره تماس 135 سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13967
اخبار مرتبط

نظرات شما