امام‌جمعه قم:

مشارکت مردم در انتخابات امنیت، اقتصاد و اقتدار نظام را تأمین می‌کند / اخلاق و قانون در انتخابات رعایت شود

امام‌جمعه قم بابیان این‌که مشارکت مردم در انتخابات امنیت، اقتصاد و اقتدار نظام را تأمین می‌کند، گفت: اخلاق و قانون باید در انتخابات رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، هفته پژوهش را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به‌صورت ویژه به علم و پژوهش تأکید کرده‌اند.

وی بابیان این‌که ایران اسلامی رشد خارق‌العاده‌ای در منطقه و جهان داشته است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر روی علم و پژوهش تأکید داشته‌اند و درواقع ایشان پیشران حرکت‌های علمی در جهان بوده‌اند و در بیانیه گام دوم نیز ما را به پژوهش فرامی‌خوانند.

امام‌جمعه قم افزود: دولتمردان و مسئولان باید از جایگاه علمی کشور صیانت کرده و به‌هیچ‌وجه حق نداریم به عقب برگردیم.

وی ادامه داد: باید مرزهای دانش را درنوردیده و عرصه‌های جدید را فتح کنیم؛ باید به شهدای علم و دانش فناوری هسته‌ای اقتدا کرده و در متن تحریم‌ها از مرزهای دانش غرب عبور کردند.

اعرافی بر حمایت از پژوهشگران تأکید کرد و بیان داشت: باید آموزش‌های حوزه و دانشگاه کاربردی شود و علاوه بر این بودجه حمایت از تحقیق و پژوهش موردتوجه قرار گیرد و نباید از این بخش غفلت شود.

وی در ادامه به هفته وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: هرزمانی که دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه همراه بودند اتفاقات خوبی رقم خورد و هر وقت این دو نهاد از هم دور شدند جامعه ضرر کرد. ارتباط و همگرایی حوزه و دانشگاه نیاز دو طرف و نیاز کشور برای تحقق تمدن اسلامی است.

امام‌جمعه قم انتخابات مجلس شورای اسلامی را موردتوجه قرارداد و افزود: حضور باشکوه و انقلابی در انتخابات امنیت، اقتدار کشور و جبهه مقاومت را افزایش می‌دهد و درواقع میزان آرا و مشارکت بالا محور بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند انتخابات قوی با مشارکت بسیار بالا هستیم و این مشارکت امنیت، اقتصاد و اقتدار ما را تأمین می‌کند، افزود: این انتخابات بیش از هر انتخاباتی جلوی چشم ناظران جهانی است؛ همه وظیفه ملی، انقلابی و اسلامی و شرعی بر عهده‌داریم که در ترغیب به مشارکت بکوشیم و ملت باید صحنه اقتدار آفرین دیگری خلق کنند.

اعرافی قانون و اخلاق را دو عنصر مهم و حیاتی در انتخابات دانست و بیان داشت: دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید به قانون عمل کنند و علاوه بر این قانون و اخلاق باید در همه مراحل انتخابات موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجلسی که از آسیب‌های مالی و اخلاقی دور باشد مجلس تراز انقلاب اسلامی است، بیان کرد: عربستان و کشورهای منطقه که معنی انتخابات را نمی‌فهمند همانند کوری که از مناظر زیبا سخن می‌گوید راجع به انتخابات ایران سخن می‌گویند.

امام‌جمعه قم با اشاره به نگرانی مراجع تقلید و ملت ایران درباره شیخ زکزاکی گفت: فرزندان این روحانی به شهادت رسیده و هزار طرفدار این شیخ در نیجریه به خاک و خون کشیده شده و این روحانی مجاهد به زندان منتقل‌شده است؛ این اقدام بسیار زشت بوده و ملت ایران از دولت نیجریه می‌خواهد منطقی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی خواهان عزت نیجریه است، اظهار کرد: امیدواریم مجامع بین‌المللی مراقب وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی باشند و از دولت و دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم که این مسئله را دنبال کند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14175
اخبار مرتبط

نظرات شما