دادستان عمومی و انقلاب قم:

حجاب و عفاف از دغدغه های مردم قم است

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به اینکه ۲۷ دستگاه در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب مسئولیت دارند که باید به وظیفه خود عمل کنند گفت: یکی از دغدغه‌های مردم قم در حوزه آسیب‌های اجتماعی وضعیت عفاف و حجاب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب پیش از ظهر امروز در نشست خبری رئیس دادگستری قم با اشاره به پرونده رضوان افزود:  پرونده طرح رضوان ازنظر تحقیقات تکمیل‌شده است و دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده، تلاش برای ردیابی وجوه پرداختی مردم، امکان شناسایی و توقیف اموال بیشتر از متخلفان است.
وی بابیان اینکه هر چه شناسایی اموال متهمان بهتر انجام شود،‌ دادگاه در مرحله اجرای احکام در احقاق حق مالباختگان موفق‌تر خواهد بود گفت: اموال مهمی از متهم این پرونده شناسایی‌شده است ولی دلیل ادامه تحقیقات شناسایی اموال بیشتر از این متهم برای احقاق حق مالباختگان است.
دادستان عمومی و انقلاب قم در ادامه، یکی از دغدغه‌های مردم قم در حوزه آسیب‌های اجتماعی را وضعیت عفاف و حجاب دانست و گفت: قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دادسرای استان فعال‌شده است که هدف از تشکیل این قرارگاه هم‌افزایی و هماهنگی میان متولیان مختلف فعال در حوزه عفاف و حجاب است.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد به‌منظور ارتقای سطح عفاف و حجاب در قم افزود: حمایت قضایی از فعالان این عرصه مورد تاکید است و در ماه‌های گذشته طرح‌های خوبی در استان اجراشده است.
حجت‌الاسلام غریب بابیان اینکه ۲۷ دستگاه در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب مسئولیت دارند که باید به وظیفه خود عمل کنند گفت: برخورد در حوزه فرهنگی نیاز به کار فرهنگی دارد ولی از ظرفیت‌های قانونی در برخورد با هنجارشکان سازماندهی‌شده در قم استفاده می‌شود.
وی با تاکید بر نقش موثر تعامل اصحاب رسانه با دستگاه قضایی در پیشگیری از جرم و ارتقای احساس امنیت، تصریح کرد: سیاست دستگاه قضایی حمایت حداکثری و برخورد حداقلی با فعالان عرصه رسانه‌ای استان است.
همچنین در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی افزود: سامانه «جامع اطلاعات مردمی»(سجام) به‌منظور بسترسازی برای مشارکت مردم در ارتقای سطح حجاب، عفاف و گسترش فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر طراحی و اجراشده است.
وی بابیان اینکه در این طرح مردم به‌عنوان دیده‌بان حراست از وضعیت فرهنگی جامعه، نسبت به هنجارشکنی‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کنند، ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و همچنین ارتقای آگاهی مردم نسبت به آسیب‌های ناشی از ترویج بدحجابی، در جلوگیری از این آسیب بسیار اثرگذار است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، اظهار داشت: کسانی که در حوزه عفاف و حجاب دست به اقدام‌های حرمت شکنانه می‌زنند،‌ به‌جای محکومیت قضایی، ملزم به گذراندن دوره‌های آموزش پیشگیری می‌شوند تا از خطرات بی‌حجابی آشنا شوند.
یزدی، بالا بردن آگاهی مردم در کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرائم را بسیار موثر دانست و گفت: این دوره‌ها به نحوی برگزار می‌شود که هیچ‌گونه سوءپیشینه‌ای برای افراد ایجاد نمی‌کند.
وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی انجام‌شده در حوزه عفاف و حجاب بازخوردهای خوبی داشته و مورد استقبال قرارگرفته است.
معاون دادگستری قم، افزود: برگزاری این دوره‌ها در سطح مدارس استان نیز در دستور کار قرارگرفته تا آسیب‌های ناشی از بدحجابی برای نوجوانان به‌خوبی تبیین شود.
یزدی در ادامه تکریم واقعی ارباب‌رجوع در دستگاه قضایی را ازجمله اولویت‌های طرح تحول در قوه‌قضاییه برشمرد و اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مستمری در راستای ارتقای تکریم ارباب‌رجوع و اخلاق حرفه‌ای برای کارمندان دادگستری قم در حال اجراست.
وی تاکید کرد: مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌قضایی باید از رفتار کارکنان دادگستری احساس تکریم کرده و کارمندان دستگاه قضایی باید خود را خادم مردم بدانند.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/14195
کلیدواژه: دادستان قم حجاب جرم
اخبار مرتبط

نظرات شما