رئیس سازمان صمت قم خبر داد:

صادرات 154 میلیارد تومان کالا از قم در 8 ماهه نخست سال

رئیس سازمان صمت قم از صادرات 154 میلیارد تومان کالا از استان قم در 8 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: به دنبال افزایش این رقم هستیم تا به هدف‌گذاری خوب در این بخش برسیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  محمود سیجانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف‌گذاری سازمان صنعت و معدن برای رفع موانع تولید در استان، اظهار داشت: به‌صورت هفتگی و ماهانه جلساتی را با حضور فعالان اقتصادی برگزار می‌کنیم تا تمامی موانع موجود درزمینهٔ تولید را مشخص کرده و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در 8 ماهه امسال 32 جلسه کارگروه رفع موانع تولید برگزارشده و علاوه بر این از 52 واحد اقتصادی نیز با حضور استاندار قم بازدید شده و از نزدیک مشکلات آن‌ها موردبررسی قرارگرفته است.

سیجانی افزود: علاوه بر این 17 واحد صنعتی نیز امسال مورد بهره‌برداری قرارگرفته است که با اشتغال‌زایی خوبی نیز همراه بوده است.

وی به هدف‌گذاری صورت گرفته درزمینهٔ صادرات نیز اشاره کرد و گفت: برای امسال 280 میلیارد تومان درزمینهٔ صادرات هدف‌گذاری شده است که تاکنون مبلغ 154 میلیارد آن محقق شده است و انتظار می‌رود مابقی نیز محقق شود.

رئیس سازمان صمت قم افزایش سرمایه‌گذاری در قم را خواستار شد و بیان داشت: در 8 ماهه درزمینهٔ جواز تأسیس 508 فقره جواز صادرشده است که نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در 8 ماهه 69 پروژه ناتمام به بهره‌برداری رسیده و 66 واحد نیز توسعه‌یافته‌اند که در راستای حمایت از تولید داخل بوده است.

سیجانی احیای واحدهای راکد را نیز مهم برشمرد و ابراز داشت: درزمینهٔ احیای واحدهای راکد 12 مورد صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته با رشد روبرو بوده‌ایم.

وی به افزایش قیمت بنزین و آثار آن در بازار اشاره کرد و گفت: در تنظیم بازار در سطح استان جلسه تنظیم بازار به‌صورت کاملاً منظم و برنامه‌ریزی‌شده برگزار می‌شود و علاوه بر این درزمینهٔ توزیع کالا نیز به‌خوبی عمل شده و تاکنون کمبود کالایی در استان بیان‌نشده است.

رئیس سازمان صمت قم افزود: درزمینهٔ عدم نصب قیمت کالا در برخی از مغازه‌ها و صنوف نیز بازرسان به‌خوبی عمل کرده‌اند و در این زمینه نیز با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14197
اخبار مرتبط

نظرات شما