با سواد شدن 7 هزار نفر در قم

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: بین سال‌های 1395 تا 1398 حدود هفت هزار نفر از بی سوادان استان با فعالیت‌های سوادآموزی کاسته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا  با اشاره به سابقه سوادآموزی در ایران اظهار کرد: امسال چهلمین سالگرد تاسیس نهضت سوادآموزی است، امام خمینی(ره) اعتقاد داشتند که ایران باید به مدرسه ای برای سوادآموزی تبدیل شود و در این خصوص دستور بسیج همگانی دادند.

وی ادامه داد: براساس سرشماری سال 1395  در استان، 33 هزار نفر در گروه سنی 10 سال تا 49 سال بی سواد هستند، اولویت فعالیت سوادآموزی تا پایان برنامه ششم توسعه، این گروه سنی است، بین سال‌های 1395 تا 1398 حدود هفت هزار نفر از بی سوادان استان با فعالیت‌های سوادآموزی کاسته شدند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: طرح آموزشی «نماز؛ کلید بهشت» برای تمام شرکت کنندگان در فعالیت‌های سوادآموزی در استان در سال 1398 برای آشنایی با احکام و مفاهیم نماز برگزار می‌شود.

قاسمی نیا با اشاره به دوره آموزش کار با رایانه اظهار کرد: امسال 115 نفر از سوادآموزان در این دوره در استان قم شرکت کردند، دوره برای سومین سال پیاپی در استان برگزار می‌شود و هدف از این دوره، تحقق اهداف دولت الکترونیک است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1395 حدود سه درصد از جمعیت استان قم در گروه سنی 10 تا 49 سال بی سواد بودند، اکنون تعداد بی سوادان استان به 27 هزار نفر رسیده است، در حال تدوین برنامه شتاب بخشی سوادآموزی در استان قم هستیم تا طی چهار سال رشد خوبی را در زمینه سوادآموزی در استان داشته باشیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14331
اخبار مرتبط

نظرات شما