امام جمعه قم:

حب و بغض ها در انتخابات نباید جریانی، جناحی و سیاسی باشد/حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ و تمدن، پیشرفت و عدالت کشور هستند

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ و تمدن، پیشرفت و عدالت کشور هستند، گفت: در انتخابات حب و بغض ها نباید جریانی، جناحی و سیاسی باشد بلکه باید بر اساس تقوا و مبانی اصیل اسلامی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمدسعیدی در خطبه های نمازجمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به قسمنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این قسم نامه متعهد می شوند که پاسدار حریم اسلامی، نگهبان دستاوردهای انقلاب، حافظ و نگهبان مبانی جمهوری اسلامی، امین، عادل و امانتدار، متعهد و پایبند به استقلال و اعتلای کشور باشند.
وی ادامه داد: خدمت گذاری به مردم و مدافع قانون اساسی بودن از جمله تعهدات نمایندگان مجلس به مردم است.
امام جمعه قم بیان داشت: منتخبان مجلس شورای اسلامی در قسم نامه خود تعهد داده اند که قوانینی را به تصویب رسانند که به نفع مردم باشد و از تصویب قوانینی که به نفع جریان های سیاسی است، پرهیز کنند.

حب و بغض ها در انتخابات نباید جریانی، جناحی و سیاسی باشد
وی اضافه کرد: در انتخابات حب و بغض ها نباید جریانی، جناحی و سیاسی باشد بلکه باید بر اساس تقوا و مبانی اصیل اسلامی باشد.
آیت الله سعیدی گفت: نمایندگانی که در زد و بندهای سیاسی حضور دارند بدانند که نمایندگان مردم نیستند و مردم آنها را نماینده خود نمی دانند.

حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ و تمدن، پیشرفت و عدالت کشور هستند
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در بخش از سخنان خود به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت:  حوزه و دانشگاه ۲ بال فرهنگ و تمدن، پیشرفت و عدالت کشور هستند به گونه ای که حوزه های علمیه در تربیت دینی و اخلاقی جامعه و تعمیق اعتقادات جامعه و دانشگاه در حرکت جامعه به سمت پیشرفت و توسعه نقش اساسی دارند.
وی خاطرنشان شد: یکی از ریشه های اساسی تحول در کشور، تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه است.
آیت الله سعیدی با اشاره به ضرورت ایجاد تشکل مشترک از بسیج طلبه و دانشجویی در کشور گفت: نیاز است که تشکلی در کشور ایجاد شود که در آن طلبه ها و دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه به صورت مشترک حضور داشته باشند تا زمینه وحدت و ارتباط بیشتر میان این ۲ قشر بیشتر فراهم شود.

جامعه مدرسین باید همچنان پرچم دار وحدت میان حوزه و دانشگاه باشد
وی تاکید کرد: در راستای وحدت حوزه و دانشگاه پژوهشگاه های متعدد و موسسه های مختلف در حوزه و دانشگاه ایجاد و موجب تحول در علوم اسلامی شد که با توجه به ضرورت امروز کشور، جامعه مدرسین باید همچنان پرچم دار وحدت میان حوزه و دانشگاه باشد.
امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان در این ایام چند جنگ امنیتی را به صورت گسترده در چند کشور به راه انداخته اند گفت: این جنگ امنیتی در ایران اسلامی با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب خنثی شد و تیر آشوبگران به سنگ خورد.

آشوبگران و اغشتشاگران از ملت ایران شکست سختی خوردند
وی تاکید کرد: آشوبگران و اغشتشاگران از ملت قهرمان ایران شکست سخت و مفتضاحانه ای خوردند.
آیت الله سعیدی، راه حل ساماندهی به وضعیت اقتصادی کشور را توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب دانست و تاکید کرد: در جنگ اقتصادی کنونی باید با تقویت پول ملی، تحریم معامله با دلار، توجه به مبادلات اقتصادی با همسایگان، تقویت اقتصاد دانش بینان و توجه به ابداعات و ابتکارات جوانان، تحریم های دشمن را به فرصت تبدیل کرد.

یکی از هجمه های دشمنان به حجاب است
وی حجاب را یکی از هجمه های فرهنگی دشمن دانست و گفت: سستی بنیان خانواده و کثرت طلاق از جمله آسیب های ناشی از بی حجابی در جامعه است.
تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به بارندگی های اخیر و مشکلات ایجاد شده برای مردم خوزستان گفت: مسئولان باید جهادی، بسیجی و ریشه ای این مشکل ها را حل کنند و اگر در گذشته به فکر حل این مشکل بودند، هم اکنون مردم گرفتار این مشکل ها نبودند.

انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14332
اخبار مرتبط

نظرات شما