اعتراض دانشجویان به اشکالات بودجه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جمعی از تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان انقلابی کشور با برگزاری اقدامات و  برنامه‌های مختلف نسبت به وجود برخی اشکالات در بودجه 99 اعتراض کردند.

در همین راستا دانشجویان اصفهانی با تجمع مقابل ساختمان مجمع نمایندگان استان اعتراض خود را نسبت به ارقام موهوم و غیرواقعی بودجه سال 99 نشان دادند.

 

دانشجویان در این تجمع از نمایندگان مردم خواستند تا با بررسی دقیق و عدم پذیرش کلیات بودجه مانع از تحقق کسری بودجه عمیق و وارد شدن مجدد فشار تورم و گرانی به مردم شوند.

 

دانشجویان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی نسبت به افزایش بودجه دولت در شرایط کنونی اعتراض کرده و خواستار عدم تصویب چنین بودجه‌ای شدند.

 

* لایحه بودجه ۹۹ اقتصاد را با بن‌بست و بحران مواجه می‌کند

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور هم با ارسال نامه‌ای به محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار اصلاح لایحه بودجه ۹۹ در حوزه‌های در آمدزایی پایدار و همچنین شفافیت بودجه شد.

در ابتدای این نامه خطاب به نوبخت تاکید شده است:‌درحالی که وجود اشکالات ساختاری و اساسی بودجه کشور به خصوص در بخش منابع درآمدی و هزینه ها و همچنین تحریم‌های بی‌سابقه لزوم اصلاح نظام بودجه نویسی کشور را دو چندان کرده بود لایحه بودجه ۹۹ نشان داد تقریبا هیچ اصلاحی در این خصوص انجام نشده است. این در حالی است حضرت عالی بارها در رسانه‌ها ادعای اصلاح بودجه کشور را کرده اید.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه این نامه به تشریح اشکالات بودجه 99 پرداخت و در پایان هم از دولت خواست با توجه به آنکه لایحه بودجه ۹۹، اقتصاد کشور را با بن بست و بحران مواجه خواهد کرد، این لایحه بازپس گرفته شود و نسبت به آنچه در برخی گزارش های سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس آمده، به اصلاح لایحه بودجه ۹۹ در حوزه ای درآمدزایی پایدار و هزینه کرد کارا همراه با شفافیت بودجه اقدام شود.

* انتقاد دانشجویان به بودجه 99 در فضای مجازی

بسیاری از دانشجویان هم با انتشار مطالبی در فضای مجازی به وجود اشکالات در بودجه 99 اعتراض کرده و خواستار رفع این اشکالات شدند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14426
اخبار مرتبط

نظرات شما