معاون دفتر تبلیغات اسلامی: مبارزه با اندیشه‌های تکفیری نیاز امروز جهان اسلام است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک زایی روز دوشنبه در حاشیه «همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی در چشم‌انداز تمدنی ایران و جهان عرب» در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: ایجاد بستر لازم برای گفت‌وگو میان اندیشمندان ایران و جهان عرب می‌تواند نقش موثری در روند مبارزه با تکفیر داشته باشد که هدف اصلی این همایش نیز بسترسازی برای گفت‌وگو میان اندیشمندان جهان اسلام است.

وی ادامه داد: هر اتفاق تخریبی در منطقه، به سهم خود میان کشورها فاصله می‌اندازد به همین دلیل به‌طور طبیعی تحولات و اعتراض‌های عراق نیز می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: این همایش برای تعامل میان جهان اسلام و برافراشتن پرچم صلح، توسعه، تمدن و آبادانی و ارائه برائت و بیزاری از حرکت‌های افراط‌گرایانه‌ای است که امنیت جهان اسلام و انسان‌ها را به مخاطره انداخته است.

رییس پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی ادامه داد: این همایش از سلسله همایش‌هایی است که پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در ذیل دبیرخانه گفت‌وگوهای اندیشمندان ایران و عرب، اقدام به برگزاری آن‌ها می‌کند.

لک زایی، بابیان اینکه این چهارمین همایش است که در قالب گفت‌وگو میان اندیشمندان ایران و جهان عرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود گفت: پیش‌ازاین نیز همایش‌هایی در کشورهای عراق، تونس، قطر و لبنان توسط دفتر تبلیغات اسلامی با این موضوع ترتیب یافته است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: دبیرخانه این همایش بیش از ۲ سال در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، فعال که در این مدت بیش از ۱۰۰ چکیده مقاله از اندیشمندان کشورهای مختلف به این دبیرخانه ارسال که از این تعداد ۶۰ چکیده پذیرفته‌شده و ۵۶ مقاله به این همایش راه یافت.

وی گفت: این مقاله‌ها در چهار کارگروه ادبیات و هنر معماری؛ توسعه، تمدن و چالش‌ها؛ ارتباطات و رسانه و همچنین علم در جهان اسلام با حضور اندیشمندان مختلف جهان اسلامی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

لک زایی ادامه داد: در این همایش اندیشمندانی از کشورهای ایران، الجزایر، عراق، سوریه، لبنان و عمان حضور دارند.

این همایش که صبح امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم آغازشده، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه می‌یابد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14446
اخبار مرتبط

نظرات شما