کارشناس فضای مجازی:

فضای مجازی باید به‌صورت علمی کنترل شود / نباید اجازه انتشار محتوی بحران‌زا داده شود

کارشناس فضای مجازی بابیان این‌که نباید اجازه انتشار محتوی بحران‌زا داده شود، گفت: فضای مجازی باید به‌صورت علمی کنترل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رضا باقری عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات ساختمان اداری آستان حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: امروز نیاز داریم که مسائل فرهنگی را سنجش و آزمون کنیم و ببینیم موضوعاتی که مطرح می‌شود به چه میزان به واقعیت نزدیک است.

وی ادامه داد: در فضای مجازی باید از محتوی‌های بحران‌زا قبل از انتشار آن جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم دیگران برای ما در این فضا تصمیم‌گیری کنند.

باقری به رصد فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: دو نوع رصد عمومی و خاص داریم به‌طوری‌که در رصد عمومی به دنبال این هستیم که بدانیم چه خبر است، حال این‌که در رصد خاص به بررسی اخبار و فیلم‌ها و ... در خصوص یک مورد خاص می‌پردازیم.

وی ابراز داشت: درزمینهٔ تحلیل آماری نیز روش‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد به‌عنوان‌مثال بسیاری از آمارها به‌صورت کاغذی جمع‌آوری می‌شود که زمان‌بر می‌باشد.

باقری تصریح کرد: روش دوم داده‌کاوی است در این روش سرعت و زمان به‌مراتب بیشتر از روش‌های قبلی است و نتیجه آن‌هم صحیح و قابل دفاع است.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با داده‌کاوی که در توییتر انجام دادیم نتیجه انتخابات را درست پیش‌بینی کردیم.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14552
اخبار مرتبط

نظرات شما