عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم:

اینترنت ملی یک ضرورت است / مسئولان اعتقادی به کنترل فضای مجازی ندارند

عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم بابیان این‌که اینترنت ملی یک ضرورت است، گفت: وزیر ارتباطات بر اساس کدام استدلال و منطقی می‌گوید اینترنت ملی معنا ندارد؟

سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که فضای مجازی نیازمند نظارت و کنترل اساسی است، اظهار داشت: رصد فضای مجازی توسط دستگاه‌های فرهنگی به‌تنهایی کافی نیست و باید به‌صورت عملیاتی و برنامه‌ریزی‌شده این فضا را برای سنین مختلف طبقه‌بندی کرد.

وی ادامه داد: فضای مجازی در کشور به‌طور کامل رها است و هیچ نهاد و سازمانی به‌صورت علمی و حساب‌شده بر روی این فضا نظارت ندارد.

اسماعیلی طبا بیان داشت: درواقع فضای مجازی از همان زمان که فراگیر شد، مهم و جدی گرفته نشد و از همین رو ضربه‌های زیادی در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی حتی سیاسی و مذهبی به کشور زد و جالب‌تر این‌که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با انتقاد از سخنان اخیر وزیر ارتباطات بیان داشت: آقای جهرمی می‌گوید اینترنت ملی معنا ندارد بر اساس کدام استدلال و منطق وی این حرف را می‌زند.

این استاد دانشگاه افزود: در روسیه و چین اینترنت ملی مورد بهره‌برداری قرارگرفته و جواب نیز داده است اما در داخل کشور عده‌ای از مسئولان نمی‌خواهند این موضوع را باور کنند و آن را بی‌معنی می‌خوانند.

وی تصریح کرد: مسئولان اعتقادی به کنترل فضای مجازی ندارند و همین عدم اعتقاد موجب شده است که آمار آسیب‌های فضای مجازی هرروز بالاتر برود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم ابراز داشت: در کشور ما متأسفانه یک کودک 5 ساله هم می‌تواند به همه بخش‌های فضای مجازی دسترسی داشته باشند که به‌هیچ‌عنوان علمی و کارشناسی نیست.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14631
اخبار مرتبط

نظرات شما