قم فردا گزارش می‌دهد؛

حماسه 9 دی ماندگارتر از فتنه 88/ جلوگیری از فتنه های احتمالی با بازخوانی حماسه9 دی

9 دی حماسه بصیرت، هوشیاری و دشمن‌شناسی مردم ایران در زمان های بحرانی را به نمایش گذاشت؛ حماسه 9 دی توانست با حضور خودجوش و میلیونی مردم، فتنه ای را که کشور را به آشوب و بحران کشانده بود را خنثی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردحماسه 9 دی بصیرت،  هوشیاری و دشمن‌شناسی مردم ایران در زمان های بحرانی را به نمایش گذاشت ،حماسه 9 دی که توانست با حضور خودجوش و میلیونی مردم، فتنه ای را که کشور را به آشوب و بحران کشانده بود را خنثی کند وارد یازدهمین سالگرد خود شده است .

فتنه 88 آسیب های جبران ناپذیری را به کشور وارد کرد اما حماسه 9 دی این حرف را قوت بخشید که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد زیرا 9 دی ماندگارتر از فتنه ای بود که شعله هایش ریشه در دروغ بزرگ تقلب داشت.

تقلبی خیالی که مدعیان آن کم کم به دروغ بودن آن اعتراف کردند و بعد از این رسوایی از آشتی ملی سخن به میان آوردند دقیقاً همان های که اقتدار ملی را فدای قدرت طلبی و جاه طلب خود گرده بودن مدعی آشتی شدند باید پرسید چه کسی قهر کرده بود و از چه کسانی قهر کرده بود؟

به گفته دادستان کشور سخن نهایی در بحث آشتی ملی را هم مقام معظم رهبری فرمودند و هم مردم می‌دانند، بحث آشتی ملی نیست، مردم با کسی قهر نبودند و نیستند، آن‌هایی که مدعی آشتی ملی هستند باید حساب خود را بررسی کنند و ببینند چه عاملی سبب جدایی آن‌ها از خط اصلی مردم شده که حالا احساس می‌کنند باید به‌نام آشتی وارد شوند.

بعد از آنکه مردم فریب آشتی ملی  مدعیان را نخوردند هر سال در سالگرد 9 دی که بزرگترین محکومیت فتنه 88 بود  می خواهند مردم فتنه و حماسه 9 دی را فراموش کنند  زیرا مدعی هستند  بازخوانی حوادث 88 باعث تفرقه است.

رو سیاهی دروغ تقلب بر چهره فتنه گران باقی ماند

در این سال های اخیر که رو سیاهی دروغ تقلب بر چهره فتنه گران باقی ماند رسانه های زنجیره وابسته به این جریان درصد کمرنگ کردن این حماسه به بهانه وحدت ملی هستند، این در حالی است که خیانت نابخشودنی سران فتنه و عوامل داخلی و خارجی آن‌ها در سال ۸۸، از آن جمله اتفاقاتی است که گذر زمان موجب فراموشی آن نمی‌شود.

رهبر معظم انقلاب در خصوص حماسه 9 دی فرمودند:  مطمئن باشید که روز نهم دیِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرایط کنونی  که شرایط غبارآلودگیِ فضاست این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی (علیه السّلام) را می‌‌‌بیند. این کارها کارهائی نیست که با اراده‌‌‌‌ی امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسی - که من بارها این را نقل کرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهی را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ با بصیرت، آن مرد خدا.(بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دی ماه 19/10/1388)

باید گفت بر خلاف ادعای همان هایی که بر طبل فتنه می کوبیدند بصیرت در ایام فتنه، بیش از هر زمان دیگری لازم است، اما در غیر ایام فتنه نیز با تکرار حوادث تاریخ از جمله روز 9 دی باید کوشید تا ضمن بصیرت افزایی ، جامعه را برای فتنه های احتمالی آماده ساخت.

9دی برای همیشه در تاریخ ماند

آیت لله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه 9 دی روز بصیرت و روز میثاق امت و امام است گفت:  9 دی روز کوچکی نیست نباید فراموش شود  در سال 88 با فتنه‌ی مواجه شدیم که لطمه زیادی برای کشور وارد کرد، اصل قصه ازاینجا شروع شد که برخی خواص ادعای تقلب کردند و نتوانستند آن را ثابت کنند رهبر انقلاب پرچم دفاع از آرای مردم را بلند کردند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: می‌خواستند امنیت و اقتدار کشور فروبریزند رهبری با آن‌ها جلسه گذاشتند اما آن‌ها تسلیم قانون نشدند در فتنه 88 عده‌ای وارد صحنه تا8 نقشه شیطانی آمریکا را دنبال کنند  در فتنه 88 هویت دینی ما را مورد هدف قرار داده بودند.

مردم ایران با یادآوری 9 دی ماه و با استفاده از تجارب حوادث تلخ همان فتنه 88 و حوادث شیرین همان 9 دی هوشیاری خودشان را حفظ  خواهند کرد و بهتر از گذشته در عرصه های حیاتی نظام حضور به موقع داشته باشند.

محمدحسن آصفری کارشناس مسائل سیاسی در این زمینه  بیان کرد: 9 دی باید همیشه در اذهان عمومی باقی و زنده بماند وظیفه رسانه های  عمومی و ملی این است که مسئله 9 دی را به صورت دقیق برای نسل های آینده بیان کنند چرا که در روایتی از حضرت علی(ع) داریم که بیچاره ملتی است که دشمن او را در خانه و با لگد بیدار کند آن چیزی که سبب می شود دشمن نفوذ کنند مطالعه نکردن تاریخ و عبرت نگرفتن از تاریخ یک کشور و ملت است.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: برخی جریان‌های برانداز می‌خواهند حماسه ۹ دی فراموش شود تا دوباره فتنه جدید به راه اندازند، فتنه88 درست است که تمام شده است اما امروز در قالب ها  و موضوعات دیگر می خواهد خودش را بروز دهد دشمن مطمئناً دوباره از آن مسیر وارد نخواهند شد اما مسیرهای دیگری برای فتنه گری با همان هدف دنبال خواهد شد وظیفه رسانه ها، وعاظ و سخنرانان این است که  باید ابعاد مختلف فتنه 88 و 9 دی به طور دقیق بیان کنند و این بصیرت و آگاهی مردم هرساله تکرار شود زیرا زنده نگه داشتن 9 دی چراغ هدایت و روشنی بخش برای جلوگیری از فتنه های دیگر است.

حماسه 9 دی باید در تاریخ  ماندگار شود زیرا دستاوردهای داخلی و خارجی زیادی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بر ارمغان آورد ،می توان به جرئت گفت مهم‌ترین دستاورد 9 دی این بود که نشان داد ولایت فقیه رکن اصلی و عمود خیمه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دستاوردهای حماسه 9 دی

دستاوردهای 9 دی در عرصه داخلی از نظر کارشناسان سیاسی به این شرح است، افزایش جایگاه مردمی، اقتدار و استحکام نظام، تقویت باور به وجود جنگ نرم و فتنه‌های پیچیده،  کنار رفتن نقاب‌ها از چهره نفاق آلود سران فتنه، رفراندوم ملی در دفاع از نظام و رهبری، ایجاد اتحاد ملی و انسجام اسلامی در بین ملت، موضع‌گیری اکثر قریب به‌اتفاق شخصیت‌ها و جریانات سیاسی علیه فتنه گران،  شفاف‌سازی فضای سیاسی و اجتماعی، عمق‌بخشی و بصیرت افزایی، غربالگری انقلابیون واقعی از مدعیان دروغین، عافیت طلبان و مصلحت اندی‌شان، منفعل شدن جریان فتنه و افول حیات سیاسی آن‌ها.

همچنین کارشناسان معتقد به دستاوردهای 9 دی در عرصه خارجی به این شرح هستند،  آشکار شدن خطر نفوذ دشمن، آشکار شدن دشمنی گسترده غرب با نظام و پیوند فتنه با خارج،  اذعان غرب به اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی،  تحرک بخشی به بیداری اسلامی منطقه، حمایت ملی از حکومت‌های مردمی، حفظ استقلال سیاسی، شکست تئوری‌های غربی در کپی‌برداری از انقلاب‌های مخملی، رسوا کردن سطح و حجم مداخلات خارجی‌ و کمک‌های مالی آمریکا و غرب به فتنه‌گران،  مطالبه اخراج برخی از اعضای سفارتخانه‌های فعال در اغتشاشات فتنه، آشکار شدن نقش رسانه‌های غربی با ایجاد شبکه‌های اجتماعی در کمک به فتنه‌گران و چالش فعال‌سازی مجدد آن‌ها.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/14737
اخبار مرتبط

نظرات شما