آیت‌الله ‌اراکی:

برای آزادی شیخ زکزاکی باید ذهن آزادگان جهان را بیدار کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید برای آزادی شیخ زکزاکی در عرضه بین‌الملل بیش‌ازپیش فعالیت کرد و ذهن آزادگان جهان را نسبت به این موضوع بیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله شیخ محسن اراکی در دیدار دختران شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه اظهار داشت: باید برای آزادی شیخ زکزاکی در عرضه بین‌الملل بیش‌ازپیش فعالیت کرد و ذهن آزادگان جهان را نسبت به این موضوع بیدار کرد.

 وی دولت انگلیس را منشا بسیاری از فتنه‌ها در کشورهای اسلامی دانست و افزود: باید نمایندگان پارلمان انگلیس را در جریان موضوع و آلام آیت شیخ زکزاکی قرارداد چراکه شاید بتواند کاری انجام دهند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که نیجریه بیش از 20 میلیون مسلمان دارد افزود: نباید با استفاده از برخی الفاظ سبب جدایی مسلمانان از هم شد چراکه شیخ زکزاکی تنها رهبر شیعیان نیجریه نیست و رهبر مستضعفان آفریقا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه  ضمن آرزوی صحت، سلامت و آزادی برای شیخ زکزاکی، برگزاری تحصن مقابل سفارت نیجریه و اعتراض در مجامع بین‌الملل را یکی از راه‌های مؤثر بهبود وضعیت ایشان دانست.  

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در جامعه مدرسین در زمینهٔ شرایط شیخ زکزاکی اقداماتی انجام داده‌ایم، اما نکته‌ای که مهم است این است که در اروپا باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

آیت‌الله اراکی عنوان کرد: باید در گام نخست با پارلمان انگلیس تماس برقرار شود و از این طریق فشار به دولت نیجریه وارد شود تا از سختی‌های شیخ زکزاکی کاسته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه هر کاری که می‌توانیم باید انجام دهیم تا وضعیت شیخ زکزاکی رو به بهبودی رود،خاطرنشان کرد: در آمریکا نیز می‌توان برخی از اقدامات را انجام داد، اما بیشتر اثر در انگلیس خواهد بود چراکه همه این شرارت‌ها از جانب انگلیسی‌ها است.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14777
اخبار مرتبط

نظرات شما