کارشناس مسائل سیاسی:

مشکلات اقتصادی کشور ریشه در فتنه 88 دارد

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه قبل از فتنه 88 پیشنهادهای بسیار موثق اقتصادی و سیاسی از طرف غربی‌ها به ایران داده‌شده بود، گفت: اما متأسفانه بعد از فتنه 88 این‌ها پیشنهادهای اقتصادی و سیاسی خود را پس گرفتند که تبعات آن این روزها در کشور مشاهده می‌شود.

مسعود اخوان فرد در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز، اظهار کرد:  9 دی تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت نام‌گذاری شده است که چند تذکر را به ما می دهد 9 دی 88 از جنس 19 دی سال 56 قم است همانگونه که 19 دی در اوج قدرت بود و مردم شهیدپرور قم وارد صحنه شدند و نقش خود در حرکت انقلاب اسلامی را به خوبی ایفا کردند در 9 دی سال 88 این حرکت را در مردمی ایران می بینیم که در برخورد با فتنه گران بصیرت مردم به اوج خود رسید.

استاد دانشگاه افزود: مردم وقتی اهانت فتنه گران به مقدسات و حرمت شکنی به عاشورا و ساحت امام حسین(ع) را مشاهده کردند خود را موظف به حضور در عرصه جامعه دانستند و منتظر واکنش و حرکت مسئولان نماندند، مردم به هنگام و در سر بزنگاه ها در مقاطع مشخص حضور داشته و دارند.

قصه فتنه 88 یک عقبه مشخص و تعریف شده دارد

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: به تعبیر مشخص تر فضای قبل و بعد از فتنه88 رهنمودهایی دارد در اواخر سال 87 و اوایل سال 88 حضور پر حجم پروازهای خارجی مخصوصاً از سمت لندن به ایران را شاهد بودیم که آمار پروازها نشان می‌داد پروازها با صندلی های پر وارد ایران می شود وبا صندلی های خالی باز می گردد، در جریان فتنه تعداد زیادی از این  افرادی که به عنوان جاسوس شناخته  شده دستگیر شدند این نشان می داد که قصه فتنه 88 یک عقبه مشخص و تعریف شده دارد.

اخوان فرد بیان کرد: در حوادث اخیر نیز جاسوس های اروپایی و غیر اروپایی دستگیر شدند که نمونه اخیر آن ها دستگیری جاسوس دو تابعیتی ایران و فرانسه، جاسوس استرالیای و آمریکایی بود همه این ها نشان دهنده گستردگی نقشه ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

بعد از فتنه 88 غربی های قول های اقتصادی خود را پس گرفتند

معاون اسبق حقوقی، بین المللی برنامه ریزی امور مجلس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: قبل از فتنه 88 کشورهای غربی قول و قرارهای پنهانی زیادی به جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی در جهت همکاری با نظام جمهوری اسلامی داده بودند زیرا از فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران ناامید شده بودند و خودشان را قانع کرده بودند با این نظام تعامل و همکاری کنند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: در آن دوران پیشنهاد های بسیار موثق داده شده بود بنده در مقطعی که مسئولیت هایی داشتم این پیشنهاد ها را به یاد دارم اما متأسفانه بعد از فتنه 88 و جریانات 8 ماهه کودتای سبز فتنه 88 علیه نظام همه این‌ها پیشنهادهای اقتصادی و سیاسی خود را پس گرفتند، نتیجه منفی حرکت فتنه گران  باعث چرخش رویکرد اقتصادی و سیاسی کشورهای غربی شد و طمع آن‌ها را برای فروپاشی نظام ایران را بیشتر کرد که آثار آن همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در مقطع اخیر این جریانات باعث شده که مشکلات اقتصادی به مردم فشار وارد کند و بعضاً بی تدبیری آشکار مسئولین در اقدامات اقتصادی و اعلام مواضع سیاسی و برخی حاشیه سازی های غیر ضروری که نه مفهومی دارد و نه ضرورتی برای بیان آن، باعث چالش های فکری برای جامعه و مردم می شود همه این‌ها تبعات اقتصادی و  سیاسی دارد.

مشکلات امروز کشور ریشه در فتنه 88 دارد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مشکلات امروز کشور ریشه همان فتنه 88 است اظهار کرد: نه اینکه تاریخ تکرار شود بلکه قواعد و قاعده های آن جریانات در شرایط فعلی رخ می نماید، فتنه های جدید گسترده تر از سال های قبل خواهد بود و ممکن است فاز بندی های متفاوتی داشته باشد که باید در این قضیه هوشمند باشیم.

معاون اسبق حقوقی، بین المللی برنامه ریزی امور مجلس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: راهکار مشخص عبور از این فتنه ها که تبعات جبران ناپذیری دارد بصیرت است همه نیازمند بصیرت هستند چه مردم عادی جامعه چه تحصیل‌کردگان دانشگاهی  و مسئولان، زیرا در فتنه 88 مشاهده کردیم تعداد زیادی با مدارج علمی بالا منحرف شدند و نتوانستند از این فتنه عبور کنند  بصیرت نیاز ضروری برای همه است.

اخوان فرد عنوان کرد: داشتن بصیرت باعث می شود شخص به عمق و عقبه مسائل پی ببرد و در جریان نفوذ که خطر جدی و همواره مطرح است باید به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه کرد تا  زمینه‌های بروز این نفوذها برطرف شود.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/14828
اخبار مرتبط

نظرات شما