استاندارقم:

به برکت جمهوری اسلامی زنان از انزوا خارج شدند/ بانوان قم رکوردهای زیادی ثبت کردند

استاندار قم با اشاره به اینکه به برکت جمهوری اسلامی زنان از انزوا خارج شدند گفت: بانوان قم در بسیاری از امور فعال هستند و رکوردهای بسیاری زیادی توسط بانوان قم ثبت‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم با دستور کار سند ارتقاء زنان و خانواده که عصر امروز در سالن امام جواد (ع) برگزار شد بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به آمار ارائه شده توسط جواهریان معاون هماهنگ کننده معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری در خصوص وضعیت زنان استان قم اظهار کرد: این آمار برای سه سال پیش است و  در طول این سه سال با بهبود شاخص ها مواجه و شاهد کاهش این آمارها هستیم البته ارائه این آمار باعث می شود مسئولان استان قم برای حل معضلات بخش بانوان فعال شوند.

استاندار خاطرنشان کرد: در زمینه آسیب های اجتماعی آمارها از واقعیت فاصله دارد این خطاهای آماری را باید در نظر گرفت ما به دنبال بهبود شاخص ها در استان قم هستیم و شاخص های ارائه شده توسط معاون هماهنگ کننده معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری برای سال 95 بود به طور مثال در9 ماه اول سال گذشته 2309مورد طلاق در قم ثبت شده است اما در 9 ماه اول سال جاری 2037 مورد طلاق ثبت شده که با کاهش طلاق مواجه بودیم.

شاخص های مربوط به زنان در قم با وضعیت مطلوب فاصله دارد

وی با اشاره به اینکه تا رسیدن به وضع مطلوب در خصوص شاخص های مربوط به زنان در قم فاصله داریم گفت: رهبر انقلاب دغدغه مسائل فرهنگی در  قم را دارند این را 19 دی سال گذشته در دیدار با مردم قم نیز مطرح کردند.

سرمست تصریح کرد: از قم انتظار می رود در تمامی شاخص ها وضع بهتری پیدا کند با توجه به جایگاه قم همه از قم  انتظار دارند و قم  باید در ردیف ایده آل باشد و کوچک‌ترین آسیب اجتماعی در قم بزرگ دیده می‌شود.

استاندار خاطرنشان: به برکت جمهوری اسلامی انزوای بانوان در خانواده از بین رفت  و بانوان قم در بسیاری از امور فعال هستند و رکوردهای بسیاری زیادی توسط بانوان قم ثبت شده است.

سرمست تصریح کرد: سند ارتقاء زنان و خانواده باید به عنوان یک سند پایه قرا بگیرد و اساس برنامه های محوری در امور تلقی می شود، اما در کنار آن  نیازمند آمارهای روزآمد هستیم و برنامه ریزی سالانه در کنار این سند نیز باید انجام شود.

وی گفت: اجری برنامه ناقص بهتر از بی‌برنامگی است برای بهبود وضعیت در امور زنان استان باید آمارها  به هنگام و روزآمد باشد 18 استان از قم در تصویب این سند جلوتر هستند در تلاش هستیم با برنامه ریزی های به موقع کم کاری ها را جبران کنیم.

استاندار قم گفت: صدیق تقی زاده به عنوان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و افسانه زمانی که تاکنون سرپرست امور بانوان و خانواده استاندار قم بود به عنوان مسئول مدیرکل دفتر تحول و نوسازی استانداری منصوب شدند.

سرمست خاطر نشان کرد: سند ارتقاء زنان و خانواده به عنوان سند پایه است که باید  این سند با برنامه با عملیاتی متناسب با آمار به روز استان و شاخص‌هایی که ارتقا پیدا کرده عملیاتی شود و متناسب با فضا و بومی‌سازی شده استان قم باشد.

وی ادامه داد: این سند هیچ ربطی به مسائل فمینیستی غربی ندارد و بر اساس آیات و روایات و فرامین امام و رهبری و سیاست های جمهور اسلام و سیاست های ریاست جمهوری تدوین شده است.

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/14891
اخبار مرتبط

نظرات شما