مدیرکل میراث فرهنگی:

۱۲ طرح گردشگری تا پایان امسال در قم افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: ۱۲ طرح گردشگری شامل مجتمع‌های بین‌راهی قرار است تا پایان سال جاری در این استان افتتاح شود که برای آن‌ها یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمید یزدانی  بابیان اینکه این طرح‌ها هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: تلاش خواهیم کرد، این طرح‌ها را حتی زودتر از پایان سال و در ایام‌الله مبارک دهه فجر افتتاح تا تعهد خود را عملی نماییم.

وی با اشاره به ۱۶ طرح قابل‌افتتاح در حوزه گردشگری استان گفت: این تعداد طرح ۳۰۰ درصد نسبت به تعهد اولیه این اداره کل برای افتتاح طرح‌های گردشگری رشد دارد.

وی ادامه داد: امروز درمجموع هشت طرح مختلف گردشگری با حضور استاندار قم افتتاح شد، که با احتساب هشت طرح دیگر آماده افتتاح، سه برابر تعهد اولیه برای بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری استان پیشرفت داریم.

وی اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی قم برای احداث و بهره‌برداری پنج واحد اقامتی در این استان متعهد شده بود.

وی افزود: استاندار قم همچنین امروز چهار طرح مختلف گردشگری شامل یک هتل پنج ستاره، ۲ مجتمع گردشگری، تفریحی، تجاری و یک مجموعه گردشگری را در شهر قم و بخش کهک این استان کلنگ‌زنی، بازدید و افتتاح کرد.

یزدانی ادامه داد: ارزش ریالی این تعداد طرح چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال است.

وی بابیان اینکه تعهد ایجاد اشتغال ما به‌واسطه افتتاح طرح‌های گردشگری ۲ هزار و ۱۰۰ تَن بوده است، افزود: در حال حاضر حدود یک هزار و ۲۰۰ تَن آن محقق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم در پایان بیان کرد: در کارگروه تسهیل قم مشکلات مجموعه تاسیسات گردشگری این استان موردبررسی قرار گرفت و قرار شد در یک جلسه تخصصی‌تر همه موضوع‌ها را بررسی کرده و برای تصویب نهایی به کارگروه برنامه‌ریزی ارجاع بدهیم.

غلامرضا خوبرو بخشدار کهک قم‌ نیز در این جلسه با یادآوری یکی از مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مبنی بر استقرار نماینده اداره کل میراث فرهنگی در این بخش گفت: با توجه به اینکه  کهک بخش گردشگری است، مصوبه‌ای را در خصوص حضور نماینده میراث فرهنگی داشتیم، ولی به‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده هنوز نتیجه نگرفتیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14908
اخبار مرتبط

نظرات شما