نماینده مجلس: رأی کمیسیون تلفیق درباره حذف مالیات پلکانی از بودجه قانونی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس گودرزی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: در نشست امروز صبح کمیسیون تلفیق بودجه سال 99، رئیس کمیسیون موضوعی را به رأی گذاشت که بر اساس آن اخذ مالیات پلکانی که در بودجه لحاظ شده بود، حذف شد.

وی افزود: رئیس کمیسیون تلفیق با عنوان این مطلب که در آیین‌نامه مجلس آمده که هر موضوعی که برخلاف قوانین دائم باشد نیازمند دو سوم آرای کمیسیون است، تبصره مربوط به اخذ مالیات پلکانی از حقوق کارمندان را به رأی گذاشت و چون رأی نیاورد در واقع حذف شد.

گودرزی با اشاره به رأی‌گیری در نشست امروز صبح کمیسیون تلفیق گفت: اولاً روال کار در کمیسیون تلفیق بر این است که چون لایحه یک ماده واحده با تعدادی تبصره است پس از بررسی همه تبصره‌ها رأی‌گیری در مورد لایحه بودجه یکجا انجام می‌شود و روال این گونه نیست که برای هر تبصره ما رأی‌گیری جداگانه داشته باشیم و فقط پیشنهادات الحاقی به صورت جداگانه به رأی گذاشته می‌شود و به رأی گذاشتن یک تبصره (تبصره 6) که توسط رئیس کمیسیون تلفیق انجام شد برخلاف رویه مرسوم در کمیسیون تلفیق است.

وی افزود: از سوی دیگر طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس که در آن این نکته ذکر شده که طرح‌ها و لوایحی که با قوانین دائم مغایرت دارند نیازمند دو سوم آرای اعضای کمیسیون هستند هنوز مراحل قانونی خود را به طور کامل طی نکرده و به قانون تبدیل نشده است و چنین اصلاحیه‌ای به عنوان یک قانون قابل استناد نیست. 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: در واقع امروز رئیس کمیسیون تلفیق برای رأی‌گیری به مصوبه‌ای استناد کرده که اگر چه در مجلس کار تصویب آن تمام شده اما کار تأیید آن در شورای نگهبان و ابلاغ برای اجرا هنوز انجام نشده است و قانون به حساب نمی‌آید و در نتیجه این رأی‌گیری درباره حذف پلکانی عوارض محمل قانونی ندارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه کمیسیون تلفیق با پیشنهاد 51 درصد از اعضای کمیسیون می‌توان آنچه که در کمیسیون تلفیق مصوب شده را مجدد مورد بررسی و رأی‌گیری مجدد قرار داد که البته این رأی‌گیری مجدد نیازمند دو سوم آرا برای تصویب است و ما این موضوع را درباره تبصره 6 که مربوط به مالیات پلکانی است پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: اگر پیگیری‌ها درباره اخذ مالیات به صورت پلکانی نتیجه ندهد حرف‌هایی که در این باره وجود دارد را از طریق رسانه‌ها با مردم در میان خواهم گذاشت و جزئیات آن را مطرح خواهم کرد. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14949
اخبار مرتبط

نظرات شما