والیبالیست‌های قم در اردوی پارالمپیک 2020

والیبالیست‌های پرافتخار قم از سوی کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران برای کسب آمادگی حضور در بازی‌های پارالمپیک 2020 به اردو دعوت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پرافتخارترین ورزشکار معلول قم حسین گلستانی عضو تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران است که مدال‌های متنوعی از میادین داخلی، بین‌المللی، آسیایی، بازی‌های آسیایی، جهانی، بازی‌های پارالمپیک، جام بین‌ قاره‌ای و جام باشگاه‌های آسیا در کارنامه دارد و به همراه سیدحسین حسینی‌جد به اردوی جدید تیم ملی دعوت شده‌اند.

گلستانی که نخستین ورزشکار طلایی تاریخ ورزش قم در بازی‌های پارالمپیک به شمار می‌رود و سال 2016 در پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل به این افتخار دست یافت، همراه با تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران با کسب مقام قهرمانی آسیا، سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو را نیز کسب کرده است.

در شرایطی که تعداد 16 والیبالیست به اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان دعوت شده‌اند، حسین گلستانی نیز تنها نماینده قم در این اردو محسوب می‌شود و در کنار دیگر نفرات از استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، گلستان، مازندران، گیلان، اصفهان، البرز، قزوین و آذربایجان شرقی به اردو رفته است.

در واقع این هشتمین مرحله اردو آمادگی تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران است که طبق برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به منظور کسب آمادگی برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مدت یک هفته به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

گلستانی سال 2016 همراه با تیم ملی ایران به مقام قهرمانی و نشان طلای بازی‌های پارالمپیک برزیل دست یافت، در دو دوره متوالی بازی‌های پاراآسیایی سال‌های 2014 اینچئون کره‌جنوبی و 2018 جاکارتای اندونزی قهرمان شد، جام بین‌قاره‌ای و چند دوره جام قهرمانی آسیا را نیز بالای سر برده است و به همین دلیل پرافتخارترین ورزشکار معلول قم محسوب می‌شود.

در اردوی جدید تیم ملی مازندران با چهار ملی‌پوش دارای بیشترین سهمیه است و از قم و تهران نیز دو نفر در این اردو حضور دارد، اردویی که زیر نظر هادی رضایی سرمربی تیم ملی بهمن تاروردی‌زاده و فرید صائبی مربیان این تیم برگزار می‌شود و حسن شاهی به عنوان مشاور فنی و علی کشفیا به عنوان سرپرست حضور دارند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15210
اخبار مرتبط

نظرات شما