آیت‌الله نوری‌همدانی:

سکوت در برابردشمن گناه است/ نباید خیال کنیم جنایات آمریکا تمام‌ شده است

مرجع تقلید شیعیان به شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سکوت در برابر دشمنان اسلام و ایران گناهی بزرگ است، نباید خیال کنیم جنایات آمریکا تمام‌شده بلکه دشمن همیشه در کمین ما است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار ائمه  جمعه استان قم به همراه گروهی از اساتید مدرسه عالی مصلی قدس قم، ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی و هم‌رزمانش به قرائت آیاتی از سوره ابراهیم(ع) پرداخت و اظهار داشت: امام راحل قبل از تبعید به ترکیه، در قم به حوزه‌های قم و نجف اعلام کردند اگر سکوت کنید گنه‌کار هستید.

مرجع تقلید شیعیان سپس ائمه جمعه را نهادی بسیار مهم برشمرد و گفت: با مردم بودن و در ارتباط مشکلات و احتیاجات مردم بودن از ضروریات بوده و بسیار اهمیت دارد.

آیت‌الله نوری همدانی ائمه جمعه را خدمتگزار مردم دانست و خطاب به ائمه جمعه استان قم گفت: باید شما در کنار مردم باشید و در راستای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنید، ائمه جمعه پلی میان مردم و مسئولان هستند، مردم برای حل مشکلاتشان سراغ شما آمده و باید با تواضع مشکلاتشان را حل کنید.

وی در ادامه ابراز کرد: امام راحل از همان آغاز نهضت، مردم را برای وقوع انقلابی بزرگ در ایران اسلامی آماده کرد، به آن‌ها عزت بخشید و آن‌ها را بیدار کرده و کرامت بخشید.

آیت‌الله نوری همدانی به قیام مردم قم در روز 19 دی‌ماه اشاره و عنوان کرد: قبل از این روز، در روز 17 دی‌ماه در روزنامه اطلاعات، به قلم احمد رشیدی مطلق مقاله‌ای به چاپ رسید که در آن به امام خمینی(ره) اهانت شده و سعی در شکستن عظمی که امام(ره) در میان مردم و علما شد.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه نعمت ولایت را برای مدیریت جامعه لازم و ضروری برشمرد و گفت: خداوند قبل از اینکه انسان را خلق کند، رهبر جامعه را خلق کرده و آخرین کسی هم که از دنیا می‌رود، رهبر است. بنابراین خداوند متعال یک‌لحظه‌ای هم جامعه‌ای را بدون رهبر خالی نگذاشته است.

وی مطرح کرد: کسانی که ایمان به خدا داشته و بصیرت دارند در جبهه حق قرارگرفته و در نقطه مقابل، کسانی که ایمان نداشته و بصیرت ندارند در جبهه باطل قرار دارند.

آیت‌الله نوری همدانی سپس به شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و تأکید کرد: سکوت در برابر دشمنان اسلام و ایران گناهی بزرگ است، نباید خیال کنیم جنایات  آمریکا تمام‌شده بلکه دشمن همیشه در کمین ما است، بنابراین بر همه ما لازم است که آگاه و بیدارباشیم.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15211
اخبار مرتبط

نظرات شما