آیت الله نوری همدانی:

جمهوری اسلامی دیشب قدرت خود را نشان داد /تشییع سردار سلیمانی نشان داد جریان شهادت زنده است

این مرجع تقلید با تاکید بر این ‌که این اقدام اولین ضربه است و ادامه خواهد داشت، گفت: جمهوری اسلامی دیشب قدرت خود را نشان داد و ‌باید مثل همیشه و قوی‌تر از هرروز در میدان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله حسین نوری همدانی صبح امروز در درس خارجه فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اقدام دیشب سپاه ، اظهار داشت: فرزندان سپاهی و انقلابی این ملت با نام حضرت زهرا(س) انتقام از مستکبران را آغاز کردند و دیشب ضربه‌ای به آن‌ها وارد کردند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی دیشب قدرت خود را نشان داد و ‌باید مثل همیشه و قوی‌تر از هرروز در میدان باشیم.
این مرجع تقلید با تاکید بر این ‌که این اقدام اولین ضربه است و ادامه خواهد داشت، گفت: مردم فاطمی و عاشورایی در تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که هنوز جریان شهادت و ارادت به اهل‌بیت(ع) در این کشور زنده است.
وی خاطرنشان کرد: شهدا و بازماندگان بر گردن ما حق‌دارند و در راه حفظ نظام و انقلاب هیچ‌وقت تضعیف نخواهیم شد.
آیت‌الله نوری همدانی  در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، بیان کرد: ‌این مکتب فاطمیه است که مجاهد و عاشورا پرور است و باید زنده نگه‌داشته شود.
وی افزود: طلاب به تبلیغ مکتب فاطمیه توجه کنند و ماهیت آن را به مردم بشناسانند.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه باید 19دی در تاریخ ایران زنده بماند، گفت:در 17 دی سال 56 مقاله در روزنامه اطلاعات نوشته شد که تلاش بر این بود قداست روحانیت و امام راحل را تضعیف کنند و سیاست خود را رونق دهند.
وی ادامه داد:آن شب علما و روحانیون در منزل بنده جمع شدند و تصمیم به قیام و حرکت شورانگیز در روز ۱۸ دی‌ماه سال ۵۶ گرفته شد.
آیت الله نوری همدانی عنوان داشت: در نهایت در روز ۱۹ دی‌ماه پس از سخنرانی بنده که در منزل و در جمع مردم و روحانیون صورت گرفت،‌ حرکتی باصلابت صورت گرفت که با شهید و مجروح شدن تعدادی، ‌حماسه ۱۹ دی رقم خورد.
وی ادامه داد: ‌این انقلاب یک استخوان‌بند دارد که ولی‌فقیه، صبر و استقامت و بیداری در برابر دشمن عناصر مهم این استخوان‌بندی می‌باشد که باید حفظ شوند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15227
اخبار مرتبط

نظرات شما