برنامه‌ عملیاتی گردان‌های جهاد و مقاومت بسیج دانشجویی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ، محمدحسین علیپور با اعلام خبر نهایی شدن جزئیات برنامه‌های گردان‌های جهاد و مقاومت بسیج دانشجویی گفت: این گردان‌ها که پیش از این وعده تشکیل آنرا داده بودیم، به برکت خون شهید سلیمانی به طور رسمی در ساختار بسیج دانشجویی کشور قرار گرفت و اکنون لازم است برنامه و روند فعالیت آنرا اعلام کنیم تا به بهترین وجه و منظم ترین روش، از ظرفیت دانشجویان در این عرصه بهره برده و فرآیند توانمندسازی و آموزش ها آغاز شود.

وی افزود: تشکیلات مرکزی این گردان ها تحت عنوان قرارگاه جهاد و مقاومت شهید سلیمانی در قلب لانه جاسوسی سابق آمریکا قرار گرفت و به مدیریت و سازماندهی گردان ها جهت رویارویی مستقیم با رژیم اشغالگر صهیونیستی و استکبار جهانی می پردازد.

مسئول دبیرخانه اعتلای سازمان بسیج دانشجویی با اعلام اینکه در سطح استان ها گردان های عملیاتی به تفکیک و بر اساس استعداد نیرویی استان شکل می گیرد؛ خاطرنشان کرد: گردان‌های جهاد و مقاومت در چهار سطح و گروه گردان‌های بدر، ویژه خیبر، انصار و احرار تشکیل خواهد شد که گردان های بدر شامل مخاطبان ورودی گردان ها بوده و آموزش های عمومی تشکیلاتی و مقدمات آموزش های رزمی نظامی را سپری می کنند.

علیپور اضافه کرد: گردان های ویژه خیبر نیز شامل مخاطبان گزینش شده و منتخب گردان های بدر است که به آموزش های ویژه و خاص تشکیلاتی و نظامی می پردازند؛ همچنین گردان های انصار شامل ادوار بسیج دانشجویی که به تثبیت توانمندی ها و حفظ آمادگی ها برای مبارزه می پردازند؛ گردان های احرار نیز شامل کلیه دانشجویان غیر ایرانی مستقر در ایران و آزادگان و حق طلبان جهان می شود.

وی اظهار کرد: گردان ها دارای نظام تربیتی آموزشی خاص و ویژه است که صرفا جنبه آمادگی رزمی را شامل نمی شود بلکه با محوریت آموزش های تشکیلاتی جهت تقویت سرشبکه های هسته های مقاومت، از بستر فعالیت رزمی و نظامی بهره برده و در عرصه های تخصصی نقش آفرینی دانشجویان نیز وارد می شود که منجر به تشکیل هسته های مسأله محور خودجوش در سراسر جهان خواهد شد.

مسئول دبیرخانه اعتلای سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: گردان ها گرچه پایه رزمی و نظامی دارد اما محوریت مباحث آموزشی بر ایجاد حرکتی معقول و منضبط است که در آن از رهیافت مهارت های تشکیلاتی به تمام تخصص های فرهنگی، سایبری، حقوقی، علمی و ... می پردازد و تقویت هسته های مسأله محور در دانشگاه ها را مورد هدف قرار داده است.

علیپور تاکید کرد: کلیه علاقه مندان اعم از خواهران و برادران می توانند با مراجعه به دفاتر بسیج دانشجویی سراسر کشور ثبت نام اولیه انجام داده و پس از عضویت در یگان عمل کننده، تحت عنوان گردان های جهاد و مقاومت، مراحل آموزشی را طی کرده و در گردان های عملیاتی سازماندهی نهایی شوند. لازم به ذکر است جهت حفظ ابعاد امنیتی این فعالیت، ثبت نام ها صرفا با معرفی نامه حوزه ها یا نواحی بسیج دانشجویی، به رسمیت شناخته می شود.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15258
اخبار مرتبط

نظرات شما