سرانه ورزش‌همگانی هر قمی کمتر از ۱۰هزار ریال است

رییس هیات ورزش همگانی قم گفت: جمعیت استان در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که به فرض اینکه از این تعداد یک میلیون نفر امکان فعالیت ورزشی را داشته باشند، ‌سرانه سالانه ورزشی همگانی هر قمی کمتر از ۱۰ هزار ریال در سال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اسماعیل زند  با بیان اینکه، اعتبار مورد نیاز این هیات رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال است، افزود: بهترین اعتبار تخصیصی به این هیات ورزشی متعلق به سال گذشته بوده‌ که رقمی بالغ بر ۶ میلیارد ریال بوده‌است که این رقم بسیار پایین تر از سطح مورد نیاز می‌باشد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده است، گفت: در کشورهای توسعه‌یافته توجه ویژه‌ای به ورزش همگانی شده‌است به گونه‌ای که درروسیه بیش از ۷۵ هزار مربی ورزش همگانی برای توسعه ورزش مشغول فعالیت دارند و در برخی کشورها ۸۰ درصد مردم فعالیت ورزشی انجام می‌دهند.

زند تاکید کرد: درصورتی که سرانه ورزش همگانی هر قمی به رقمی بالغ بر ۱۰۰ هزار تومان ارتقا یابد، امکان افزایش بیش از  ۲ برابری جمعیت فعال در حوزه ورزش استان تا سال ۱۴۰۰ وجود دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای ارائه‌شده هم اکنون ۲۱ درصد جمعیت استان مشغول فعالیت‌های ورزشی است که این آمار نزدیک به میانگین کشوری است گفت: چشم‌انداز فدراسیون افزایش جمعیت افراد فعال درحوزه ورزش همگانی به ۵۰ درصد درافق سال ۱۴۰۰ است که تحقق این چشم‌انداز نیازمند همت تمام دستگاه‌ها اجرایی را دارد.

رییس هیات ورزش همگانی قم،‌جامعه هدف این هیات را تمام قشرهای جامعه دانست و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان امکان تحقق چشم‌انداز فدراسیون تا سال ۱۴۰۰ وجود دارد که این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت، تقسیم وظایف دستگاه‌های مختلف و همچنین همکاری فعالانه در این زمینه است.

زند، مشکل‌های اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین اعتبار پایین تخصیص به ورزش همگانی را از جمله چالش‌های ارتقای جایگاه ورزش درجامعه دانست و اظهار داشت: وضعیت اقتصادی و مشکل‌های ایجادشده در این زمینه موجب شده تا ورزش اولویتی برای خانواده‌ها و قشرهای مختلف جامعه نداشته باشد.

زند با بیان اینکه در ورزش همگانی باید به جای شعار، اقدام عملی کرد، ادامه داد: بسیاری از مسئولان ورزش کشور بر اولویت دار بودن توسعه ورزش همگانی تاکید کرده‌اند ولی عمومی کردن ورزش به جای شعار نیاز به اقدام دارد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15307
اخبار مرتبط

نظرات شما