معاون استاندار قم:

بانک‌های قم همکاری خوبی در زمینه رونق تولید ندارند

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قم گفت: بانک‌های عامل در قم با توجه به دارا بودن ۵۰ درصد از منابع مالی متأسفانه همکاری مطلوبی در زمینه رونق تولید ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهرداد غضنفری ظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور مسئولان ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نشست‌ها و جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان هر هفته به طور منظم در استان برگزار می‌شود و سه‌شنبه‌های اقتصادی در استان با بازدید میدانی از واحدهای تولیدی با حضور مسئولان اجرایی برگزار می‌شود.

به گفته وی، بخش خصوصی هم همکاری خوبی در زمینه رفع موانع تولید داشته و دستگاه‌های مکلف هم از حداکثر اختیارات قانونی خود در این زمینه استفاده کرده‌اند اما بانک‌های عامل با وجود دارا بودن ۵۰ درصد از منابع مالی همکاری مطلوبی ندارند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: اولویت اصلی استان در شرایط فعلی حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال و هم‌چنین تعطیلی واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: برای ما تعطیلی یک واحد تولیدی هم می‌تواند آثار منفی داشته باشد و گام بعدی توسعه واحدهای جدید در قم است که با این وجود نرخ بیکاری نه تنها تثبیت شده بلکه با کاهش روبرو بوده است.

غضنفری اظهار داشت: واحدهای تولیدی هم در قم هستند که با بحران روبرو هستند و این مشکل خارج از اختیارات ما است بعضاً بانک‌های عامل برای رفع مشکل زمان بسیاری را برای اجرای یک دستورالعمل سپری می‌کنند که هدف این جلسات رفع این موانع دست و پاگیر است.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15514
اخبار مرتبط

نظرات شما