بهره‌گیری از تجربه پتروپالایشگاه ها برای توسعه صنعت خودرو با سرمایه مردم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره پیش فروش خودروهای یورو 4 از سوی خودروسازان برای تحویل در سال 99 با توجه به عدم تایید سازمان استاندارد در این باره گفت: باید وزارت صنعت و معدن تاکیدات لازم را به خودروسازان مبنی بر جمع‌آوری خطوط تولید خودروهای یورو 4 داشته باشد. 

وی افزود: سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست هم باید اولتیماتوم جدی به خودروسازان بدهد این در حالی است که از ماه‌ها و سال‌ قبل زمانی را برای جمع‌آوری خطوط تولید خودروهای یورو 4 مبنی بر عدم شماره‌گذاری ‌آنها در سال 99 کرده بود. 

عضو هیات رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: وقتی 2200 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است و بخشی از آنها به بازار خودرو سوق پیدا کرده است خودرو را به کالایی تجاری و سرمایه‌ای مبدل کرده است. ضمن اینکه دولت هم نتوانسته پول را در کشور مدیریت کند و ضربه‌ای که صنعت خودروسازی از این قضیه می‌خورد به دلیل جولان دلالان با حجم زیادی نقدینگی در این بخش است . 

عضو هیات رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید با استفاده از جهت‌دهی و نقدینگی موجود در کشور، پول سرگردان را در صنعت خودرو به کار بگیریم. 

حسینی‌کیا گفت: همانطور که بحث ساخت و ساز پتروپالایشگاه‌ها در کشور جدی شده و پیشنهادات جذابی نیز برای سرمایه‌گذاری مردم در آن در نظر گرفته شده است باید تلاش کنیم تا نقدینگی موجود در کشور را به سمت سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو و همچنین افزایش ظرفیت و پتانسیل موجود سوق دهیم البته با این کار دست دلالان را هم قطع خواهیم  کرد. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15528
اخبار مرتبط

نظرات شما