48 هزار میلیارد ریال در واحدهای صنعتی قم سرمایه‌گذاری شده‌است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده برای واحدهای صنعتی و معدنی استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود سیجانی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

وی افزود: استان قم ازنظر تعداد واحدهای صنعتی و معدنی ۲و ۹ دهم درصد کل واحدهای کشور،‌ ازنظر سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این بخش یک و نیم درصد کل کشور و ازنظر اشتغال ۲و سه‌دهم درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش صنعت و معدن را به خود اختصاص داده‌است.

وی ادامه داد:‌ واحدهای صنعتی و صنایع معدنی استان قم بیشتر درزمینهٔ تولید محصولاتی همچون انواع لاستیک و پلاستیک،‌ صنایع پایین‌دست پتروشیمی،‌ گرانول، چسب، کفش و دمپایی،‌ مبلمان، سوهان، لامپ‌های کم‌مصرف، انواع موتورسیکلت،‌ لوازم‌خانگی، قطعات خودرو،‌ صنایع بسته‌بندی و صنایع معدنی مثل آهک،‌ سیمان و آجرنسوز فعال هستند.

سیجانی همچنین گفت:‌ ۳۰۴ طرح صنعتی و صنایع معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند که بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند برای ‌هفت هزار و ۴۹۸ تن فرصت شغلی جدید ایجاد کند.

وی بیان کرد: برای احداث این واحدها تاکنون ۱۳هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده است و ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تکمیل نهایی آن‌ها موردنیاز است.

وی ادامه داد: بخش صنعت قم از قابلیت‌های فراوانی برای جذب سرمایه‌گذاران و افزایش تولید و اشتغال برخوردار است و سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برای استقرار واحدهای صنعتی جدید با لحاظ اصول زیست‌محیطی با سرمایه‌گذاران همکاری‌ می‌کند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15554
اخبار مرتبط

نظرات شما