50 حکم قضایی برای قلع و قمع برخی مدارس پایتخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که با حضور ۱۵۰۰ مدیر مدرسه تهران برگزار شد، اظهار داشت: ۴۰۰ مجموعه ورزشی در شهر تهران داریم که ۲۰۰ مجموعه فرهنگی بزرگ نیز در پایتخت فعال است. همچنین تعداد مساجد و حسینیه‌ها اندک نیست و می‌توان از همه این ظرفیت‌ها در حوزه آموزش شهروندان و آمادگی در مقابل بحران و حوادث بهره‌مند بود، ولی باید توجه کرد که آموزش و پرورش رکن اصلی در هر جامعه است.

وی افزود: ۱۴ و نیم میلیون دانش‌آموز در کشور داریم و ۱۱۰ هزار مدرسه دایر است که ۱۳ هزار مورد آن مربوط به تهران بوده و متأسفانه وضع خوبی در مدارس تهران نداریم. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در سایر استان‌ها و حتی شهرها ۳۰ درصد از مدارس آنها ممکن است سن بالای ۲۰ سال داشته باشند، ولی در تهران ۷۰ درصد مدارس سن بالا داشته و وضعیت آنها خوب نیست. البته با کمک شورای شهر و شخص شهردار اقداماتی را تلاش کرده‌ایم در این زمینه انجام دهیم. 

وی بیان داشت: تهران مقام سی‌ام را در سی و یک استان در حوزه وضع بد مدارس دارد و در صورتی که کار جدی‌ای صورت نگیرد، حتی رتبه سی و یکم را می‌گیرد، علاوه بر اینکه این مدارس باید نوسازی شوند، ساخت مدارس جدید هم حائز اهمیت است. 

وی با طرح این پرسش که ما ۴ هزار مدرسه در تهران داریم، ولی چرا امروز ۱۵۰۰ مدیر در این مراسم حضور دارند، گفت: اگر مشکل کمبود سالن بود جای دیگری آن را برگزار می‌کردید، زیرا حضور مدیران مدارس در این مراسم‌ها حائز اهمیت است. 

وی بیان داشت: با راه‌اندازی اپلیکیشن شهر آماده، دانش‌آموزان در برابر حوادث می‌توانند آماده شوند، ولی باید توجه داشت که اگر مدرسه نوسازی نشود، با زلزله چندریشتر و طوفان دیگر اپلیکیشن به کار نمی‌آید. 

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت بحران، اولین نکته که بسیار حائز اهمیت است، وضعیت روانی جامعه بوده که باید دستگاه‌های مختلف نقش خود را در این زمینه ایفا کنند که مدیران مدرسه در بهبود فضای روانی در جامعه بسیار حائز است. عمدتا توقع از رسانه ملی است تا جو روانی جامعه را آماده و حتی بهبود دهد، ولی متأسفانه در حوادث اخیر، رسانه ملی نشان داد که حتی در حوادث پمپاژ هیجان می‌کند که اثر معکوس در حفظ سلامت روان مردم دارد و نباید در حوزه رسانه ملی در بعد روانی، افراط و تفریط داشت. 

هاشمی گفت: وضعیت زیرساخت مدارس در تهران مناسب نیست و در سی سال گذشته به این موضوع کم‌توجهی شده، حتی ۵۰ حکم قضائی در مورد آموزش و پرورش گرفته شده تا مدارسی به دلیل توجه نشدن به زیرساخت‌ها قلع و قمع شود.

وی در ادامه، به فضای کلی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستیم، بحران‌های هم‌افزای سیاسی، اجتماعی و امنیتی در جامعه به وقوع پیوسته و از طرفی تهدیدهای خارجی فضا را ناایمن و شبیه شرایط اواخر جنگ تحمیلی کرده است. 

وی تصریح کرد: آن موقع البته اعتماد عمومی بالا بود و با قبول قطعنامه و شجاعتی که امام خمینی(ره) به خرج دادند، جامعه بحران را گذراند. اکنون به دلیل بدعهدی آمریکا و کار سخیفی که در مورد برجام انجام داد، راه‌حل کوتاه‌مدت به نظر نمی‌آید و راهکارهای میان‌مدت با اوامر رهبری، مسیر افزایش مقاومت را دنبال خواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با این روش، دوره سختی را سپری و به حالت عادی بازمی‌گردیم. همچنین در شرایط سخت تحریم، اتکا باید به توان داخلی باشد و نقش مدیران مدارس نیز در آموزش دانش‌آموزان و آمادگی آنها  حائز اهمیت است. 

هاشمی گفت: مدیریت شهری درحوزه مدیریت بحران زیرساخت‌های مناسبی دارد به طوری که دو سال گذشته هر جا مشکلی اعم از سیل یا زلزله بود، با مصوبات شورا فوراً تجهیزات و نیروهای لازم ارسال و اعزام شده تا مشکلات و آسیب‌ها کاهش یابد. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15655
اخبار مرتبط

نظرات شما