عکس | تابلوی شگفتی‌ساز نقاش پوستر سردار شهید سلیمانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روزنامه جوان نوشت: در شبی که حراج تهران با فروش بیش از ۳۱ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان به کار خود پایان داد، اثری از یک هنرمند منسوب به هنر انقلاب، توانست شگفتی‌ساز شود و با رشد ۷۰۰ درصدی به فروش برسد.
حسن روح‌الامین نقاش جوان کشورمان که به خاطر خلق تابلوهای نقاشی با مضامین مذهبی و انقلابی به شهرت رسیده است، در شب حراج تهران با تابلویی به نام «مرگ رخش» از مجموعه «عصیان»، یادآور یکی از داستان‌های شاهنامه در این حراج حضور داشت. تابلوی رنگ و روغن «مرگ رخش» تصویر مرگ رخش اسب افسانه‌ای رستم پهلوان ایرانی است که در یک توطئه کشته می‌شود. این تابلو که در اندازه «۲۲۰×۱۸۰» کشیده شده، ابتدا در حراجی به قیمت ۴۰ میلیون تومان چکش خورد، اما استقبال از آن باعث شد تا در نهایت با رقم چشمگیر ۲۸۰ میلیون تومان که نشانه‌ای از رشد هفت برابری قیمت اولیه بود به فروش رسید.

 

روح‌الامین در هفته گذشته تابلویی را با مضمون شهادت سردار قاسم سلیمانی خلق کرده بود که به صورت گسترده در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش، در قالب پوستر تکثیر و توزیع شد. روح‌الامین تابلوهای متعددی درباره تاریخ اسلام، روز عاشورا و تاریخ انقلاب اسلامی خلق کرده است. وی از جمله نقاشان پرکار هنر انقلاب به شمار می‌رود که با استفاده از سبک «گوتیک» آثار متفاوتی را با مضمون اسلام و انقلاب خلق کرده است. برخی از رسانه‌ها موفقیت روح‌الامین را که در زمره هنرمندان انقلاب اسلامی شمرده می‌شود نشانه‌ای از پتانسیل خوب هنر انقلاب برای حضور در عرصه تجاری هنر دانسته‌اند.
 
 



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15710
اخبار مرتبط

نظرات شما