عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

اتکای دولت به رابطه با کشورهای غربی، فعالان اقتصادی را سردرگم کرد/ نباید به کشورهای اروپایی اعتماد داشت

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بابیان این‌که اتکای دولت به رابطه با کشورهای غربی، فعالان اقتصادی را سردرگم کرد، گفت: نباید به کشورهای اروپایی اعتماد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که اتکای دولت به سیاست خارجی درزمینهٔ اقتصاد مشکلات زیادی را به وجود آورد، اظهار داشت: رویکرد کلی دولت یازدهم و دوازدهم به این شکل بود که با گشایش‌هایی که در سیاست خارجی می‌شود برنامه‌های اقتصادی خودش را پیش ببرد به‌طوری‌که روی این موضوع حساب زیادی بازکرده بود و بحث برجام بر این مبنا شکل گرفت که با توافق با کشورهای غربی گشایشی در اقتصاد شکل بگیرد.

وی ادامه داد: اما آن چیزی که در عمل اتفاق افتاد غیر از یک دوره‌ای گذرا که در ظاهر کشورهای غربی نشان دادند که مناسبات جدیدی را می‌خواهند با کشور داشته باشند در عمل اتفاق خاصی نیفتاد و تنها به خاطر امیدی که به این کشورها بسته‌شده بود یک مقدار تردید در بین فعالان اقتصادی ایجاد کرد به‌طوری‌که منتظر تصمیم‌های دولت‌های غربی بودند.

حسینی خاطرنشان کرد: درواقع نه‌تنها در میدان عمل اتفاق تازه‌ای نیفتاد و رویکرد دولت نیز با شکست مواجه شد بلکه مدت‌ها فعالان اقتصادی را با بلاتکلیفی روبرو کرد.

وی بابیان این‌که در این سال‌ها از نگاه به توانمندی داخل غافل شدیم، تأکید کرد: در سیاست‌های خارجی به‌جای امید داشتن به کشورهای غربی باید به سمت کشورهایی می‌رفتیم که روابط بهتر و سالم‌تری با ما دارند که از این جمله می‌توان به کشورهای چین و روسیه و.. اشاره کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: بر اساس مدلی که رهبر انقلاب فرمودند باید اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا باشد به این معنی که به توانمندی‌های داخلی اتکا کرده و از آن به‌صورت کامل بهره بگیرد و درعین‌حال نگاهی هم به بیرون از مرزها داشته باشد.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/15727
اخبار مرتبط

نظرات شما