امام‌جمعه قم مطرح کرد :

9دی نمایش غیرت دینی و سیاسی بود/جریان شناسی نیاز امروز جامعه است

امام جمعه قم با اشاره به اینکه 9 دی نمایش غیرت دینی و سیاسی بود، گفت:مسبب مشکلات اقتصادی فتنه‌گرانی هستند که در لایه‌های مدیریتی خود را بازآفرینی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله سید محمد سعیدی  در خطبه‌های نماز جمعه امروز یکی از بحث‌های بصیرتی مهم و موردنیاز جامعه امروز را جریان شناسی دانست و بیان داشت: در ابتدا رویکرد جریان شناسی رویکرد حزبی بوده و نگاه حزبی معطوف به کسب قدرت است در این رویکرد احزاب با یکدیگر مسابقه داشته و در پی حفظ و توسعه قدرت کسب‌شده هستند این رویکرد خوب و منطقی نیست.

وی تصریح کرد: رویکرددوم  بر پایه نفوذ بر دل‌ها و کسب اعتبار اجتماعی مبتنی است، این رویکرد جاه‌طلبانه بوده و خوب نیست، اما رویکرد سوم نگاه تاریخی بوده که رویکرد منطقی و خوبی است.

امام جمعه قم افزود: مشکل امروز جامعه ما این بوده که برخی دشمن را نمی‌بینند و یا دشمنی دشمنان را جدی نمی‌گیرند، و آسیب‌های جامعه ما از همین‌جا نشأت می‌گیرد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: نباید قدرت اسلام را به معنای جنگ‌طلبی تفسیر کرد، اسلام در برابر جنگ‌طلبان و آتش افروزان و فتنه‌گران ساکت نخواهد ایستاد و پاسخ محکمی به آن‌ها داده و آن‌ها را از فتنه‌گری و آتش‌افروزی پشیمان خواهد کرد.

سعیدی با تسلیت درگذشت آیت الله شاهرودی محضر امام زمان(عج) رهبر انقلاب ، بیت ایشان و مردم اظهار داشت: درگذشت آیت الله شاهرودی ضایعه جبران ناپذیر است اقامه نماز توسط رهبری بر پیکر ایشان، تشییع باشکوه در قم  خاکسپاری در حرم مطهر حضرت معصومه و در جوار علما نشان از جایگاه این فقیه در صیانت از جمهوری اسلامی است.

وی گفت: آیت الله شاهرودی همچون استاد خود آیت الله صدر در اسلام ذوب شد و عمر خود را در خدمت ولایت اهل بیت گذاشت.

سعیدی تصریح کرد: آیت الله شاهرودی فقیه نظریه پرداز و متفکر بزرگ با اشراف به روح اسلام فقاهت را از تئوری به خط مشی و قانون گذاری کشاند، نظریه های این فقیه باید در حوزه های علمیه بیشتر مورد توجه و تدریس قرار گیرد.

دهه بصیرت در کل کشور نامگذاری شود

وی ضمن گرامی داشت  V,C 9 دی بیان داشت: 9 دی روز بصیرت  و میثاق امت و ولایت است، در قم فاصله 9 دی و 19 دی دهه بصیرت نامگذاری شده و مردم قم در روز 19 دی به دیدار رهبری می روند، پیشنهاد می شود در کل کشور هم با هدف بصیرت افزایی این ایام دهه بصیرت نامگذاری شود.

امام جمعه قم بیان داشت:  9دی نمایش غیرت دینی و سیاسی در عرصه های مختلف در مقابله با توطئه های دشمن بود، 9 دی صرفاً یک حادثه و یک حماسه در یک زمان خاص نبوده و نیست بلکه هرگاه دشمن درصدد تکرار فتنه باشد متوجه می شود مردم همیشه در صحنه با خلق یک حماسه مانند 9 دی آنها را در هر موقعیت و مقامی که باشند سرجای خود خواهند نشاند.

سعیدی گفت: فتنه‌گران 88 بارها تلاش کردند که خود را در پست‌های مهم و مدیریتی کشور بازآفرینی کنند، اقتصاد برآمده از اعتماد به دشمنان و دل‌خوشی به اروپا اقتصاد مردم را گرفتار کرده و مسببان وضعیت امروز معیشت مردم باید پاسخگو باشند اما  با کمال تأسف خود را مدعی نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: مشکلات معیشتی مردم در نتیجه اقتصاد وابسته به تار عنکبوتی برجام و دلخوشی به اروپا است، بصیرت در شناخت داشتن در برابر جریان‌های سیاسی و تبری از فتنه گران از مسائل مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

سکوت در مقابل فتنه گران همچون تایید فتنه گران است.

سعیدی تاکید کرد: 9دی لزوم شناخت بصیرت است و سکوت در مقابل فتنه گران همچون تائید فتنه گران منجر به تضعیف باورها و ارزش های انقلابی می شود امروز وظیفه ملت این است که از کیان اسلام و انقلاب دفاع کند از فتنه گران اعلام برائت کنند و جبهه انقلاب باید تقویت شود و  برای دفاع از ولی فقیه تمام قد در برابر دشمن بایستیم و از برچسب زنی و ملامت ملامتگران خوف و هراسی نداشته باشم تا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

امام جمعه قم با تسلیت درگذشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات اظهار داشت: این ضایعه بسیار دردناک بود از خداوند برای آنها طلب عفو می کنیم همانطور که رهبری و رئیس جمهور گفتند این مسئله باید پیگیری شود.

وی افزود: برای شفای فقیه مجاهد آیت الله مومن دعا می کنیم ایشان از خدمتگزاران ارزشمند نظام و از شاگردان امام و از یاوران رهبر هستند،  خداوند شفای عاجل برای همه مریضان اسلام و آیت الله مومن عنایت فرماید.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/1580
اخبار مرتبط

نظرات شما