خرازی: مقاومت اسلامی برآمده از مکتب شهید سلیمانی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محمدصادق خرازی در برنامه «افق های نو» که با موضوع کارکرد عزت ملی در سیاست خارجی، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران روی آنتن رادیو گفت وگو رفته بود، گفت: دیپلماسی و سیاست خارجی بستری برای اتخاذ  تصمیمات استراتژیک و مهم در کشور است، ما با استفاده از سیاست خارجی تلاش می کنیم عزت و استقلال کشور را حفظ کنیم تا بیگانگان طمعی به کشور نداشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه  سیاست خارجی تلاش می کنیم در عرصه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نقش‌آفرین باشیم و در پرتو آن بتوانیم پیشرفت اقتصادی  و توسعه برای کشور به ارمغان آوریم و فرهنگ و گفتمان کشور را نیز به مردم  دنیا معرفی کنیم و این یک سیاست خارجی هدفمند و برنامه دار است.

خرازی با اشاره به اهمیت سه مقوله عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی ایران  گفت: عزت یعنی مشارکت جدی و اساسی در تمام شئونات روابط خارجی در  دنیای اسلام، منطقه و محیط بین‌الملل.

وی با بیان اینکه در موضوع مصلحت توجه به منافع ملی در اولویت اول قرار دارد، افزود: در این عرصه  بر اساس منافع ملی، اهداف و مناسبات مان، مصلحت کشور را تعیین می کنیم.

دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان، با ارائه توضیحاتی در مورد روند تصمیم گیری در عرصه سیاست خارجی و با تاکید بر اینکه مهمترین فرد تصمیم‌گیر در این عرصه مقام معظم رهبری هستند و وزارت خارجه نیز موظف است تصمیمات اتخاذ شده را اجرایی کند، اظهار کرد: در موضوع حکمت نیز توجه به این موضوع مهم است که باید فراتر از جغرافیای سیاسی  کشور در عرصه سیاست خارجی حرکت کنیم.

خرازی ادامه داد: ما در این حوزه می خواهیم در قلمرو حکمت متعالی ایرانی و اسلامی  فراتر از جغرافیای سیاسی خودمان تاثیر گذار باشیم و امروز بر اساس همین مولفه در بسیاری مناسبات جهانی نقش داریم.

وی با بیان اینکه مفهوم مقاومت که امروز در دنیای اسلام، خاورمیانه و در میان ملت‌ها تبدیل به یک مکتب شده است بخش عمده ای از حکمت اسلامی و ایرانی است، خاطرنشان کرد: در چارچوب مقوله حکمت، سپهبد شهید قاسم سلیمانی با داعش و تروریسم مبارزه کرد و از خون ملت‌های منطقه دفاع کرد، در واقع یک سردار ایرانی با تلاش های خود مقاومت را در میان ملت‌های دیگر نهادینه کرد. 

خرازی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن مقاومت مفهومش این است که دیگر نظام سلطه نمی‌تواند تعرضی بر ما داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما مرزهای مقاومت خود را صرفا در  چارچوب مرزهای جغرافیای سیاسی می دیدیم، مطمئن باشید که سرزمین و قلمرو جغرافیایی ما مورد تعرض تروریسم داعش طالبان و القاعده قرار می‌گرفت.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15847
اخبار مرتبط

نظرات شما