با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی؛

همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی گرجیان عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی برای اولین بار در تاریخ انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس یک زیرساخت‌های فکری و فلسفی ایجادشده که نیاز است این زیرساخت‌های فکری تبیین و معرفی شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) یک متفکر در عرفان عملی بود که توانست این نظام را برپا کند و به عبارت ساده‌تر انقلاب اسلامی زیرساخت حکمی دارد که باید تبیین شود.

گرجیان بابیان این‌که نشان دادن جایگاه حکمت متعالی در تأسیس انقلاب اسلامی هدف این همایش ملی است، بیان داشت: امسال به همت دانشکده حکمت و ادیان که زیرمجموعه مجتمع جامع امام خمینی است این همایش برگزار خواهد شد و قطعاً ثمرات خوبی نیز به همراه خواهد داشت.

وی به دیدار برگزارکنندگان همایش با مراجع عظام تقلید اشاره کرد و گفت: در دیداری که با آیت‌الله جوادی آملی داشتیم ایشان بر ارزشمند بودن کار تأکید کرده و آن را مهم و دقیق عنوان کرد.

گرجیان افزود: آیت‌الله مصباح یزدی نیز بر پاک بودن این اندیشه تأکید کرد و ضمن حمایت از برگزارکنندگان این همایش دعوت مجموعه برای سخنرانی را نیز قبول کرد.

وی در تشریح این همایش ابراز داشت: 4 کمیته اصلی برای همایش تشکیل‌شده است که برنامه‌های مختلف همایش را برنامه‌ریزی و نهایی می‌کنند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی افزود: تاکنون 148 چکیده و 5 مصاحبه علمی و 13 پیش نشست در مراکز مختلف علمی داشتیم که درمجموع بیش از 90 مقاله پذیرفته شد و علاوه بر این 12 مقاله سفارشی داریم.

وی ادامه داد: هرچند که همایش ملی است اما عمده مقالات را طلاب غیر ایرانی در داخل و خارج از کشور ارائه دادند که در نوع خود جالب‌توجه است و درواقع تراز بین‌المللی به همایش داده است.

گرجیان بابیان این‌که همایش در آستانه 41 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود، گفت: این همایش 20 بهمن‌ماه امسال در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سخنران افتتاحیه این همایش حضرت آیت‌الله مصباح یزدی خواهند بود و در اختتامیه این همایش یک‌روزه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/16014
اخبار مرتبط

نظرات شما