قم سوگوار شهادت حضرت صدیقه کبری(س)

شهر مقدس قم در عزای سالروز شهادت دخت مکرم ‌نبی اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) سیاه‌پوش و سوگوار شده و مردم این شهر در غم شهادت بانوی آل الله(س) سوگواره عشق می‌خوانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امروز شهر قم در غم و اندوه شهادت دردانه رسول اکرم(ص) و بزرگ عالمه جهان اسلام سوگوار است و آیین‌های عزاداری با حضور عزاداران دل‌سوخته در سرتاسر این شهر در حال برگزاری است.

مداحان اهل‌بیت(ع) در غم شهادت آن بانوی بزرگوار نوحه‌سرایی می‌کنند و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(ع) نیز در این مصیبت بزرگ بر سر و سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.

بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) از شب گذشته میزبان خیل عظیم زائران و دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است که با دلی اندوهگین در شهادت بی‌بی دو عالم بر سر و سینه می‌زنند.

هیات‌های عزاداری از سحرگاه امروز از جای‌جای شهر قم خود را به حرم کبریایی رسانده‌اند تا در تجمعی ارزشی ارادت خود را به ساحت این بانوی کریمه ابزار دارند و شهادت دخت نبی اسلام(ص) را به محضر این بانوی بهشتی تسلیت گویند.

مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک امامزادگان شهر قم نیز مملو از جمعیت دوستداران اهل‌بیت(ع) است که با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در غم شهادت فاطمه زهرا(س) سوگوار هستند.

همچنین آیین‌های عزاداری در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع تقلید،‌ حسینیه‌ها و تکایا با حضور قشرهای مختلف مردم در حال برگزاری است و سخنرانان فلسفه دفاع حضرت فاطمه(س) از ولایت را بیان می‌کنند.

بنا به‌رسم هرساله شماری از مراجع تقلید ازجمله آیت‌الله وحید خراسانی ظهر امروز با پای پیاده دوشادوش مردم عزادار شهر مقدس قم تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) عزاداری و پیاده‌روی می‌کند.

مردم قم شب گذشته نیز با برپایی موکب‌هایی در سطح شهر، با چای و غذای نذری از عزاداران فاطمی پذیرایی کردند و عشق و ارادت خود را به خاندان رسالت به نمایش گذاشتند.

حضرت فاطمه زهرا(س) عالمه ای بی‌نظیر و ودیعه‌ای از سوی پیامبر رحمت(ص) برای سعادت بشری است که توانست با اندیشه والای خود مدافع حریم ولایت در برابر دشمنان باشد.

ریحانه‌النبی(س) ۲۰ جمادی‌الثانی سال پنجم بعثت دیده به جهان گشود؛ ایشان پرورش‌یافته مکتب اسلام، همسر امیرالمومنین(ع) و مادر حسنین(ع) است.

حضرت فاطمه (س) ازنظر اجتماعی و سیاسی شخصیتی بسیار تاثیرگذار بود و در همه زمینه‌ها به‌ویژه عبادت، همسرداری، تربیت فرزند و حضور در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی برای تمام مسلمانان الگو است؛ شخصیت ایشان به‌قدری جامع و کامل است که سوره «کوثر»، «انسان» و آیه «تطهیر» و «مودت» در حق آن حضرت، همسر و فرزندانش نازل‌شده است.

حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین مبلغ پیروی از ولایت بودند که در راه دفاع از ولایت در سوم جمادی الاخر سال ۱۱ هجری به شهادت رسیدند.

اکنون‌که ۱۴ قرن از ظهور اسلام در شبه‌جزیره عربستان می‌گذرد، همچنان بر تعداد ارادتمندان و شیفتگان آن حضرت افزوده می‌شود و بیش از گذشته به شخصیت دردانه پیامبر(ص) که سرچشمه فضایل و خوبی‌هاست، تاسی می‌شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16081
اخبار مرتبط

نظرات شما