آیت‌الله نوری‌همدانی:

ملت و دولت افغانستان باید آمریکایی‌ها را از خاک خود بیرون کنند

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه ملت و دولت افغانستان باید آمریکایی‌ها را از خاک خود بیرون کنند گفت: ملت افغانستان نباید اجازه جولان دادن به آمریکایی ها بدهند چراکه هر جا اتحاد باشد قدرت خواهیم داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز دیدار سفیر افغانستان در ایران، با تاکید بر اینکه تمام مسلمانان جهان با هم برادرند اظهار کرد:در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نیست و مسلمانان باید با دید محبت، الفت و برادری به یکدیگر نگاه کنند و در برابر کفار شدید و قوی باشند.

وی آگاهی از شرایط زمانه و عمل به وظایف را لازمه امروز امت اسلام دانست و گفت: امروز در شرایط خاصی دشمنان تهاجمات سنگینی علیه کشورهای اسلامی انجام می‌دهند و بر مسلمانان لازم است که در چنین شرایطی وحدت و اتحاد داشته باشند.

این مرجع تقلید با انتقاد از عدم اتحاد برخی کشورها در برابر دشمنان جامعه اسلامی تصریح کرد: قرآن کریم بر تمسک مسلمین به ریسمان اتحاد الهی و پرهیز از اختلافات تاکید می کند.

وی با اذعان به اینکه نباید اجازه داد که افغانستان مورد تاخت‌وتاز آمریکا و صهیونیست‌ها باشد افزود: باید در افغانستان و کشورهای اسلامی اتحاد جدی وجود داشته باشد تا دشمن نتواند نفوذ کند، باید جلوی نفوذ دشمن را با انسجام بین مسلمین بگیریم و دشمن نباید جرأت کند که قدم در کشورهای اسلامی بگذارد.

آیت‌الله نوری همدانی ایران اسلامی را در کنار ملت‌های مسلمان به‌ویژه ملت افغانستان دانست و با تاکید بر اینکه نباید به دشمن میدان داد چراکه کفار در هر حالتی با ما دشمن هستند اظهار کرد: ما باید در همه جهت خود را تقویت کنیم و باقدرت ایمان و عقیده در برابر دشمن ایستادگی کنیم، ایران اسلامی باوجود همه سختی‌ها مقتدرانه و سرافراز در برابر دشمنان ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه دل دشمنان اسلام پر از کینه علیه امت اسلام است بیان کرد: دشمنان اسلام هیچ‌گاه نمی‌توانند دوست امت اسلام باشند و اگر هم در مواقعی لبخند می‌زنند برای فریب است تا زمانی ضربه خود را وارد کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به پذیرفتن 3 میلیون مهاجر افغانستانی در کشور گفت: این حرکت ایران نشانه دوستی و عطوفت ما است، البته برخی اوقات امور خلاف اخلاق از طرفین به وجود می‌آید که باید برطرف شود اما باید از این ظرفیت دوستی به‌خوبی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت و دولت افغانستان باید آمریکایی‌ها را از خاک خود بیرون کنند خاطرنشان کرد: ملت افغانستان نباید اجازه جولان دادن به آمریکایی ها بدهند چراکه هر جا اتحاد باشد قدرت خواهیم داشت اما اگر درگیر اختلاف باشیم قدرت‌ها از بین می‌رود، ملت افغانستان برادر ما است و ما در کنار مردم این کشور هستیم.

انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16208
اخبار مرتبط

نظرات شما