با دعوت به تیم ملی نوجوانان رقم خورد

هدیه کاراته قم در اردوی تیم ملی

نخستین‌بار در کاتای قم یکی از استعدادهای دختر این رشته به اردوی تیم ملی کاتای دختران نوجوان ایران برای اعزام به رقابت‌های برون‌مرزی دعوت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با وجود اینکه قم در رشته کاراته یکی از استان‌های مطرح کشور به شمار می‌رود و هر ساله تعداد زیادی از کاراته‌کاهای استان قم در میادین داخلی، بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته به میدان رفته و افتخار کسب می‌کنند اما تمام این موفقیت‌ها در بخش مردان رقم خورده است.

تا کنون سابقه نداشته که کاراته قم در قسمت دختران یا بانوان به سهمیه تیم‌های ملی اعزامی به مسابقات برون‌مرزی دست یافته یا از رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته مدال بگیرد اما کارهای زیربنایی در کاراته بانوان قم حکایت از آینده موفق دختران و بانوان کاراته‌کا دارد.

بعد از برگزاری رقابت‌های مرحله نخست انتخابی تیم ملی کاراته رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید دختران و پسران کشور که با موفقیت پسران کاراته‌کای قم و راهیابی 9 نفر آنها به انتخابی بعدی همراه بود، در بخش دختران نیز یکی از استعدادهای این رشته در قسمت کاتا به تیم ملی راه یافت.

با اعلام اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی رده‌های سنی پایه کاراته دختران  کشورمان، هدیه‌سادات موسوی دختر آینده‌دار کاراته قم نیز در بین این نفرات قرار گرفت تا تنها امید استان کاراته‌خیز قم برای دست‌یابی به سهمیه تیم‌های اعزامی به میادین برون‌مرزی سال 2019 در بخش بانوان باشد.

طبق برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته، نخستین مرحله اردوی تیم ملی کاراته رده‌های سنی پایه دختران ایران هفته اول بهمن ماه برگزار می‌شود و نفرات دعوت شده در همان اردوی نخست در یک دوره رقابت انتخابی به میدان می‌روند، در حالی که هدیه‌سادات موسوی از قم در بخش کاتا با حریفان خود مسابقه می‌دهد.

این در شرایطی است که نفرات دعوت شده از بین مدال‌اوران طلا، نقره و برنز المپیاد ورزشی استعدادهای برتر و مسابقات کاراته‌وان زیر 23 سال کشور همراه با نفرات اول تا هشتم مسابقات ورودی به انتخابی تیم ملی و نفرات اول تا چهارم رنکینگ کاراته‌وان برگزیده شده‌اند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1625
اخبار مرتبط

نظرات شما