گمرکات قم هوشمند می‌شود

مدیرکل گمرکات قم گفت: گمرکات استان برای سرعت بخشیدن به مراحل ترخیص کالا به سمت هوشمند سازی فرآیندها پیش‌می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد خلیلی بیان کرد: برای رسیدن به این راهبرد، دو هدف مهم استفاده از گمرک موبایلی و هوشمند سازی پلمب‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود:‌ با استفاده از این فناوری‌ها امکان رصد محموله‌ها در لحظه فراهم می‌شود و فرآیند ترانزیت کالا از گمرکات استان به‌صورت کاملا هوشمند صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: افزایش سرعت جابه‌جایی کالا از مهم‌ترین مزایای استفاده از این فناوری‌هاست که می‌تواند نقش مهمی در کاهش هزینه‌های گمرکی و افزایش توان رقابتی کالاهای صادراتی داشته باشد.

خلیلی گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به دنبال آن هستیم تا در سال آینده میانگین ترخیص کالا از گمرکات استان قم برای صادرات در کمتر از سه ساعت و برای واردات در کمتر از سه روز انجام شود.

وی بیان کرد:‌ تلاش می‌کنیم کنترل‌های مزاحم و ملموس کالاها در گمرکات استان کاهش یابد و به‌جای آن از کنترل‌های هوشمند و غیرملموس استفاده شود.

وی ادامه داد: فعالیت گمرکات قم نقش بسیار زیادی در شکوفایی اقتصاد استان دارد و هرچه فرآیندهای گمرکی در قم با سرعت بیشتری انجام شود،‌ چرخه تولید و اشتغال استان با رشد بالاتری مواجه می‌شود.

از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۱۰۰ هزار تن کالا در قالب محصولاتی همچون گرانول،‌ پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار از گمرکات قم صادر شد




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16273
کلیدواژه: گمرکات قم هوشمند
اخبار مرتبط

نظرات شما