همسر شهید مدافع حرم:

رسانه‌ها از مقام حضرت ام‌البنین کم یاد می‌کنند/ حضرت ام‌البنین پیرو واقعی ولایت بود

همسر شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه از مرام و از منزلت حضرت ام‌البنین در رسانه‌ها کم یادشده است گفت: ما همسران شهدا کنیزان و خاک‌پای مادر علمدار کربلا هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، گاهی در میان هیاهوهای زندگی روزمره فراموش می کنیم بانویی که نام همسر شهید به خود می گیرد، خودش روز ها، ماه ها و سال ها شهید می شود پدر می شود مادر می شود و باید در این شلوغی ها یاد و نام و هدف شهیدش را زنده نگه دارد، چند سالی است در یک اقدام نیک روز وفات حضرت ام البنین (س) مادر علمدار کربلا به نام مادران و همسران شهدا نام گذاری شده است.

مریم رضایی همسر شهید مدافع حرم علی اکبر عربی که بهمن سال 94 در سوریه به شهادت رسید در کودکی نیز طعم دوری از پدر را چشیده بود غلامحسین رضایی پدر مریم رضایی 8 سال در اسارتگاه‌های رژیم بحث عراق در بند اسارت و شکنجه دشمنان دین و اسلام بود.

مریم رضایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: ما همسران شهدا کنیزان و خاک پای مادر علمدار کربلا هستیم اینکه روز وفات خانم ام البنین(س) را به نام مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است از طرفی باعث شرمندگی و از طرفی باعث افتخار است حضرت ام البنین(س) بعد از شهادت 4 پسر برومندش فقط از ولایت حرف زد و از اینکه فرزندان فدایی ولایت شده اند افتخار می کرد.

همسر شهید مدافع حرم افزود: از مرام و از منزلت حضرت ام البنین(س) در رسانه ها کم یاد شده است و باید این مسئله جبران شود حضرت ام البنین(س) بعد از واقعه عاشورا  پیام آور و پاسدار واقعه عاشورا بود در تاریخ آمده ایشان به عنوان همسر شهید و مادر 4 شهید هر روز به همراه پسرِ حضرت عباس(ع) به  بقیع می‏‌رفت و نوحه می‏‌خواند و شور و غوغایی به پا می‌کرد که مردم مدینه اطراف او گرد می‌آمدند و با او هم ناله می‌شدند همسران شهدا باید از خانم ام البنین(س) الگو بگیرند.

رضایی گفت: همسران شهدا در صبر و استقامت نیز خانم ام البنین(س) را الگوی خود قرار دهند و در پاسداری از هدف شهدا تمام رنج و سختی‌ها را باید به جان بخرند وقتی همسر شهید شدی این را باید بپذیری که مشکلات زیادی بر سر راه خواهی داشت اما به توسل به همان شهید که به افتخار رشادت های او نام تو همسر شهید شده باید مشکلات را پشت سر گذاشت.

همسر شهید مدافع حرم گفت: همسران شهدا برای تربیت فرزندان شهدا مسئولیت سنگینی دارند زیرا هم باید مادر باشند هم جای خالی پدر را برای فرزندانشان پر کنند گاهی بچه ها از سر بچگی سؤال هایی می پرسند که جواب دادن به آن‌ها سخت است گاهی وظایفی در خانواده وجود دارد که بر عهده مرد خانه است و باید بار تمام این وظایف را همسر شهید به دوش بکشند.

وی افزود:  من این معامله را با همسرم انجام دادم تا جایی که توان درام در راه آرمان و هدفش و در راه تربیت فرزندانش تلاش خواهم کرد و سختی ها را به جان خواهم خرید اما از او می خواهم در روز محشر که  همه دست ها خالی است دست من را بگیرد.

رضایی ادامه داد: در راه پاسداری از آرمان های شهدا مردم هم وظایفی دارند توصیه می کنم این وظایف را نه از زبان من و دیگری بلکه از زبان خود شهدا با مطالعه وصیت نامه  آن‌ها بشنوند شهدا تأکید اول و آخرشان پیروی از ولایت فقیه بود حضرت ام البنین پیرو واقعی ولایت بود ایشان 4 امام را درک کردند و در هر دور ه با مرام و معرفت با ادب و با تقدیم 4 فرزندش ولایت مداری خود را اثبات کردند حضرت ام البنین تنها الگوی زنان نیست بلکه ایشان الگوی کامل برای همه مردان و زنان است.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/16288
اخبار مرتبط

نظرات شما