علی اکبر ولایتی:

آمریکایی‌ها از عراق نروند به زور اخراج می‌شوند

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدانند که از عراق حتما رفتنی هستند، گفت: آمریکایی‌ها از عراق نروند به زور اخراج می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی اکبر ولایتی شنبه شب در اربعین شهادت سرداران رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس که در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه اقدام نابخردانه ترامپ در به شهادت رساندن قاسم سلیمانی نشان از کودنی و فکر کوتاه ترامپ است، اظهار کرد: فکر می‌کردند که با شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جبهه مقاومت به سمت خاموشی می‌رود اما رخدادهای اخیر نشان می‌دهد که دشمن اشتباهات محاسباتی داشته است و راهپیمایی که برای تشییع شهید سلیمانی رقم زده شد در تاریخ اسلام کم سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: شهادت شهید قاسم سلیمانی توانست اختلافاتی که با تحریک آمریکا در عراق رقم زده شده بود را به صورت کامل رفع کند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر مرسوم نبود علیه اسرائیل شعار دهند اما به برکت خون شهدایی همانند حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مردم چندین قدم به سمت جلو حرکت کرده و علیه اسرائیل به صورت گسترده شعار دادند.

وی یادآور شد: اینگونه شعارها و راهپیمایی‌ها در ایران سابقه داشت اما در عراق سابقه نداشت به همین علت این شهادت در عراق نتایج بیشتری را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه یمنی‌ها بخش بزرگی از یمن را آزاد کردند، عنوان کرد: در سوریه نیز طی ماه‌های اخیر هیچگاه حرکتی در جبهه‌ها به وسعت امروز صورت نگرفت و امروز نیز بخش مهمی از ادلب آزاد شده و خاتمه حضور تروریست‌های النصره درحال رقم زدن است؛ طی هفته‌های آینده ادلب آزاد خواهد شد و کار به شرق فرات خواهد رسید که بخش قابل توجهی از سرمایه‌های سوریه در این منطقه قرار دارد.

ولایتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدانند که از عراق حتما رفتنی هستند، مطرح کرد: آمریکایی‌ها از عراق نروند به زور اخراج می‌شوند؛ در مجلس عراق مجموعه متحدینی که دولت تشکیل داده به خروج آمریکایی‌ها رأی داده‌اند و نخست وزیر جدید عراق که به زودی رأی اعتماد خواهد گرفت نیز از مبارزان و افراد برجسته پاک دست و مؤمن است.

وی تصریح کرد: پشتوانه لجستیک نیروهای آمریکا در عراق است به همین علت بعد از خروج از عراق، خروج از سوریه نیز رقم زده می‌شود و می‌توان گفت که دوره حضور آمریکایی‌ها در عراق و سوریه به سرآمده است.

ولایتی ادامه داد: معامله قرن طرح احمقانه و خبیثانه‌ای است که برای نخستین بار در دهه‌های اخیر همه گروه‌های فلسطینی اهالی مبارزه و مذاکره در کنار یکدیگر قرار گرفته و متحد شده‌اند و این خاصیت این طرح معامله قرن است.

وی گفت: با طرح معامله قرن دولت‌های اسلامی در فضایی قرار می‌گیرند که باید در مسیر آزادی فلسطین گام بردارند و این نشان می‌دهد که در آینده شاهد پیروزی قابل توجهی در حوزه مقاومت خواهیم بود.

ولایتی تصریح کرد: فکر می‌کردند که با شهادت قاسم سلیمانی فعالیت‌ها کاهش می‌یابد درحالی که حرکت‌های انجام شده خلاف این موضوع را به اثبات رسانده و نشان می‌دهد که دستاوردهای جبهه مقاومت برگرفته از حمایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16327
اخبار مرتبط

نظرات شما