مصباحی‌مقدم: مجلس آینده باید ترکیبی از افراد باتجربه و جوان باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در سخنانی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: مجلس آینده باید مجلس کارآمدی باشد که دغدغه‌های مردم را در مسائل اجتماعی و اقتصادی پاسخگو باشد و برطرف کند. 

وی افزود: مجلس هفتم تجربه خوبی داشت که در آن عده‌ای از نمایندگان کارشناس اقتصادی بودند و در مجلس طرح‌های اقتصادی خوبی را پیش بردند که موجب شد در آن دوره برخی مشکلات اقتصادی حل شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: تعداد اقتصاددانان در مجلس هشتم کمتر شد و در مجلس نهم هم برخی دیگر حضور پیدا نکردند و افرادی که دغدغه اقتصادی داشتند، کمتر شدند و این دو مجلس از لحاظ تأثیرگذاری اقتصادی کم‌رنگ تر شدند. 

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور برای شکوفایی نیازمند نقشه راه دقیق است، گفت: با اجرایی شدن نقشه راه اقتصادی می‌توان ظرف ۲ تا 10 سال اقتصاد ایران را تا 10 کشور اول جهان ارتقا داد. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: ظرفیت نخبگی جوانان یکی از ظرفیت‌های این کشور است که در کنار منابع طبیعی ما از مهم‌ترین ظرفیت‌هاست که در بخش انرژی می‌توان استفاده فراوانی از آن کرد و اقتصاد ایران را نجات داد. 

وی تاکید کرد: اگر جوان ها روی کار بیایند خیلی بیشتر از مسن‌هایی که مدیریت های کشور را برعهده دارند می توانند موثر باشند؛ ولی مجلس باید ترکیبی از افراد باتجربه و جوان باشد و ترکیب این دو موجب کارآمدی شود.

حجت‌الاسلام مصباحی‌‌مقدم خاطرنشان کرد: برای مدیریت اگر میدان برای نسل جوان باز شود، بسیار بهتر از چهره‌های مسن‌تر جامعه که مدیریت کلان را برعهده گرفته‌اند، عمل می‌کنند، زیرا روزآمد بوده و از استادان خود بهتر با مسائل روز آشنا هستند ولی در مجلس باید ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی وارد شود.

وی افزود: بی عدالتی گسترش یافته و شایسته جمهوری اسلامی نیست که جمعیت زیر خط فقر ما افزایش یافته باشد و بی‌عدالتی در جامعه اسلامی ما گسترده‌تر از گذشته شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سؤال که اگر وی در لیست شورای ائتلاف حضور نداشته باشد در انتخابات می‌ماند یا خیر؟ گفت: باید به انتظار بمانیم و ببینیم لیست شورای ائتلاف  در پایان چه می‌شود، چرا که تأکید جامعه روحانیت هم رسیدن به لیست واحد بود، بنابراین اگر به لیست واحد برسند استقبال می‌کنیم و حتی اگر من هم در آن حضور نداشته باشم و درباره حضورم در انتخابات نیز اجازه بدهید که لیست شورا نهایی شود و بعد تصمیم خود را اعلام می‌کنم.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم در پاسخ به سؤالی درخصوص اختلاف نظر میان حدادعادل و آقاتهرانی گفت: دنبال این بودیم که جریان انقلابی به هم بپیوندند و از مدت‌ها پیش 31 حزب در جلسات جامعه روحانیت که با احزاب اصولگرا انجام می‌شد، حضور داشتند و همان وقت هم از جبهه پایداری دعوت شد و حتی یک جلسه هم با حضور جبهه پایداری در خانه آقای موحدی‌کرمانی برگزار کردیم و آنان اعلام آمادگی برای وحدت کردند، اما تاکنون که به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات خبرگان ذیل لیست جامعتین شرکت می‌کند یا خیر؟ گفت: بله، جامعه روحانیت در تمامی حوزه‌هایی که انتخابات خبرگان در آنجا برگزار می‌شود، لیست مشترکی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داده است.

مصباحی مقدم درمورد خبری مبنی بر ارائه لیست جداگانه توسط وی تصریح کرد: گفت‌و‌گویی در این زمینه بوده و به تصمیمی در این خصوص نرسیده ایم و اگر به تصمیم رسیده بودیم اعلام می‌کردیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16405
اخبار مرتبط

نظرات شما