اهدای ۱۲۰۰ کمک جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد قم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، یک هزار و ۲۰۲ کمک جهیزیه و هدیه ازدواج بااعتباری بالغ‌بر ۱۳۴ میلیارد ریال به نوعروسان و دامادهای تحت حمایت این نهاد اهداشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر میرشکار روز شنبه در این زمینه افزود: هزینه این کار خداپسندانه از اعتبارات دولتی، کمک‌ها و صدقات مردم و خیران تامین شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۶۱ میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی در قالب ۲ هزار و ۸۰۰ قلم کالا شامل یخچال، اجاق‌گاز، جاروبرقی و ماشین لباسشویی و ۷۳ میلیارد ریال کمک‌های نقدی از محل اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و خیران تامین شده است.

وی با اشاره به این‌که تعدادی نوعروس تحت حمایت در نوبت دریافت کمک‌هزینه جهیزیه هستند، تصریح کرد: نیکوکاران برای کمک به این امر خداپسندانه، می‌توانند علاوه بر مراجعه به مراکز کمیته امداد در استان، از طریق درگاه #۰۲۵*۸۸۷۷* نیز کمک‌های نقدی خود را  واریز کنند.

میرشکار، ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در برپایی ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و پایدار را از اولویت‌های کمیته امداد در ازدواج جوانان تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و گفت: کمیته امداد به نوعروسان و بانوان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد خدمات جهیزیه ارائه می‌کند و به دامادهای تحت حمایت نیز هدیه ازدواج می‌دهد.

وی آموزش‌های قبل از ازدواج را برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده ضروری دانست و گفت: این نهاد با همکاری معاونت اجتماعی دادگستری و نیروی انتظامی برای دختران و پسران در شرف ازدواج آموزش‌های اخلاق اسلامی، احکام، مهارت‌های زندگی، تربیت فرزند و شناخت آسیب‌های اجتماعی و شیوه‌های مقابله با آن‌ها را برگزار می‌کند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16532
اخبار مرتبط

نظرات شما