در حاشیه انتخابات مجلس در قم؛

از تخریب‌های هدفمند تا شکست تلخ جریان‌های نوظهور!

جریان سیاسی ابناء که از اعضای مؤسس آن را اصولگرایان تشکیل می‌دهند با عبور از شورای هماهنگی خود اقدام به ارائه لیست کردند که در این میان هیچ‌کدام از گزینه‌های شورای هماهنگی حاضر به‌قرار گرفتن در لیست موردنظر ابناء نشدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس در قم با پیروزی قاطع و البته قابل پیش‌بینی لیست شورای هماهنگی اصولگرایان به پایان رسید.

تجربه انتخابات گذشته و به‌خصوص انتخابات شوراهای اسلامی در شهر قم در سال 96 نشان می‌داد که مردم قم در انتخابات بیشتر تمایل و نظرشان بر روی لیست‌ها است و  درواقع به‌نوعی انتخاب اصلح را انتخابی می‌دانند که گروه‌های سیاسی در مورد آن نظر داده‌اند.

البته نباید از این مهم نیز غافل شد که کارکرد افراد و میزان رضایت مردم نیز نقش مهمی در رأی آوری لیست‌ها دارد.

به‌هرحال در استان قم شورای هماهنگی اصولگرایان درنهایت و با بررسی‌های صورت گرفته و همچنین رأی‌گیری نهایی بر روی سه گزینه نهایی که آقایان ذوالنوری، امیرآبادی و زاکانی بود به اجماع رسید و این سه نفر را در لیست خود قرارداد.

در این میان عده‌ای از سیاسیون این اقدام شورای هماهنگی در اعلام زودهنگام نامزدهای خود را تخلف وعده‌ای آن را زودتر از موعد بیان کردند.

حال این‌که این حق قانونی یک تشکل سیاسی است که نامزدهای خود را هرزمانی که به صلاح دانست انتخاب کند تا کاندیداها بتوانند در فرصتی مناسب برای تبلیغات انتخاباتی خود را آماده کنند.

از طرفی حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی در خصوص این انتخاب‌ها در شورای هماهنگی اصولگرایان بیان داشت: این نامزدها با بررسی‌های کافی و طی کردن روندی مشخص که همه اعضا در جریان هستند انتخاب شد و درواقع این افراد با نظر جمعی انتخاب شدند.

پیوند جریان نوظهور با حامیان لاریجانی در قم

در این میان پیوند جریان سیاسی نوظهوری که مدعی جوان‌گرایی بود با حامیان رئیس مجلس شورای اسلامی در قم نیز از نکات جالب‌توجه انتخابات امسال بود.

جریان سیاسی ابناء که از اعضای مؤسس آن را اصولگرایان تشکیل می‌دهند با عبور از شورای هماهنگی خود اقدام به ارائه لیست کردند که در این میان هیچ‌کدام از گزینه‌های شورای هماهنگی حاضر به‌قرار گرفتن در لیست موردنظر ابناء نشدند و درنهایت این جریان سیاسی در اولین اعلام حضور و موضع خود در انتخابات شکست تلخی را تجربه کرد.

حمایت آشکار رسانه‌های معلوم‌الحال استان( که پیش‌ازاین حامی علی لاریجانی بودند)  از این جریان و همچنین عدم رأی آوری حداقلی این لیست نشان داد که مردم ولایی و انقلابی قم همچنان بر قدیمی‌ترین و پر سابقه ترین جریان سیاسی استان که همان شورای هماهنگی اصولگرایان است ، اعتماد بیشتری دارند و جریان‌های دیگری مانند پیروان امام و رهبری و .. تنها می‌توانند به جلسات هفتگی خود پشت درب‌های بسته ادامه بدهند و در عمل جایگاهی در بین عموم مردم ندارند.

تخریب‌های هدفمند اما بی‌ثمر!

حاشیه‌ای دیگری که این انتخابات داشت تخریب‌های هدفمند و همه‌جانبه احمد امیرآبادی نماینده مردمی قم از سوی برخی مشاوران و کاندیداهای انتخابات بود که در نوع خود جالب‌توجه بود.

درحالی‌که مردم در جلسات سخنرانی‌های این کاندیداها نیازمند شنیدن برنامه‌های آن‌ها بودند اما این افراد اقدام به تخریب نماینده مردمی قمی می‌کردند.

به‌هرحال باید گفت این افراد نیازمند این هستند که علاوه بر پیشه کردن تقوای الهی در آزمون‌های بعدی که اگر احساس کردن مردم نیازمند حضورشان آن‌ها و هم‌فکرانشان در انتخابات هستند اندکی به برنامه‌های خود اشاره کند و بدانند مردم نیازمند برنامه هستند نه تخریب.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/16700
اخبار مرتبط

نظرات شما