وحدت؛ تجربه ای گرانسنگ

کار شورای ائتلاف نه‌تنها تمام نشده بلکه تازه شروع شده است، چرا که مردم خوب و فهیم ایران با اعتماد مجدد خود به جریان انقلابی توقع دارند شورای ائتلاف با این تجربه نسبتاً موفق، منحصر و محدود به این انتخابات نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نیروهای انقلاب اتفاق نظری پیدا کردند و ظرفیت اجتماعی خود را تجمیع کردند. گرچه بعلت هماهنگی جریان غیرانقلابی با جریان ضدانقلابی جای شهید و جلاد عوض شد و کاندیدای جبهه انقلاب ظاهراً موفق نشد اما از طرفی ۱۶ میلیون رأی در آن شرایط ظرفیت اجتماعی خوبی بود و از طرفی آقای رئیسی توفیق خدمت در دستگاه قضایی کشور را پیدا کرد و با پیگیری و تحقق برنامه های جریان انقلابی عملاً در این مدت کوتاه طعم عدالت و خدمت صادقانه را به مردم چشاند و امید را در جامعه احیاء کرد!

در ادامه، شخصیتهای حقیقی و حقوقی (تشکلها) جریان انقلابی از ابتدای سال ۹۸ با تشکیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بر موضوع انتخابات تمرکز کردند و با استفاده از تجارب گذشته و عمل به سنّت الهی وحدت، سازوکاری برای وحدت و مدیریت ظرفیت اجتماعی نیروهای انقلاب تعریف کردند و علی رغم جوّسازی دشمن و جریان غیرانقلابی، بطور منطقی بر اجرای صحیح این سازوکار ایستادگی شد و بحمدالله در سراسر کشور با همه سعی و تلاش بدخواهان داخلی و خارجی پیروزی قاطعی برای جریان انقلابی رقم خورد که همه باید شکرگذار این لطف الهی باشیم و برای مقاطع حساس پیش رو از این تجربه گرانسنگ استفاده کنیم!

گرچه بدخواهان با فضاسازی رسانه ای نهایت تلاش خود را برای تضعیف و تخطئه شورای ائتلاف به‌کار گرفتند و برخی خودی‌های کم اطلاع هم در زمین آنها بازی کردند اما با لطف و عنایت الهی در تمامی حوزه های انتخابیه نتیجه مطلوبی حاصل شد و اتفاقاً در حوزه هایی که خودی‌ها به این سازوکار بی اعتنا شدند نتیجه عکس گرفتند و خود این عدم توفیقهای موردی هم تجربه و عبرت خوبی برای آینده است.

جا دارد به‌عنوان کمترین این مجموعه ضمن سپاس و خدا قوت به همه سروران عزیز در شورای ائتلاف تأکید کنم کار شورای ائتلاف نه‌تنها تمام نشده بلکه تازه شروع شده است، چرا که مردم خوب و فهیم ایران با اعتماد مجدد خود به جریان انقلابی توقع دارند شورای ائتلاف بااین تجربه نسبتاً موفق منحصر و محدود به این انتخابات نشود و این توقع بحقی است که ان‌شاالله سال بعد با همین همدلی و لحاظ کردن همه این تجارب گام سوم را برای اصلاح دولت و قوهٔ مجریه بردارند.

گرچه این به معنای ادعای بی نقص و ایراد بودن این سازوکار نیست و حتماً شورای ائتلاف هم اشکالاتی داشت و می‌توانست بهتر باشد اما برخی از دوستان به‌علت کم اطلاعی، بی‌انصافی‌هایی کردند و هم‌نوا با اصلاح طلبان علیه شورای ائتلاف تاختند. ان‌شاالله با نتیجه حاصله، خود متوجه اشتباهات شده باشند.

اما با همه اشکالات موجود، شورای ائتلاف، کار نو و خلاقیت کم نظیر و یا شاید بی نظیری بود. انصافاً سازوکار شورای ائتلاف کمّاً و کیفاً با هیچ کار سیاسی نه در جبهه خودی حتی درجبهه مقابل و رقیب هم قابل مقایسه نبوده و نیست!

به‌عنوان مثال همین فرآیند طی شده برای لیست تهران حقیقتاً کار علمی، قابل دفاع و فاخری بود، هرچند اواخر سخت و نفس‌گیر شده بود که عوامل و دلایل دیگری داشت اما اصل کار، حداقل در داخل کشور بی‌نظیر است.

بنده که کمترین عضو این شورا هستم از نزدیک شاهد زحمات تک تک اعضاء بوده‌ام به‌ویژه از استاد فرهیخته جناب آقای دکتر حداد عادل رئیس شورا و استادعزیزم جناب آقای سروری دبیر محترم شورا سپاسگزارم که حقیقتاً سعه صدرمثال زدنی بخرج دادند.

بنده از قبل هم خدمت این عزیزان ارادت داشتم اما در این مدت ارادتم چند برابر شد و شهادت می‌دهم تلاش مخلصانه این بزرگواران را از نزدیک دیدم و گاهی که بی‌انصافی‌ها و قضاوت‌های نابجای برخی از رفقا را در رسانه‌ها می‌دیدم به‌شدت رنج می‌بردم!

البته تاکید می کنم منظور من، نفی اشکالات و نواقص نیست، اما اینکه بزرگوارانی هزاران ساعت کار کارشناسی را نادیده بگیرند و عده‌ای شب انتخابات با صرف چند دقیقه وقت، لیستی در مقابل آن عَلَم کنند، بی‌انصافی است.

در پایان خواستار جدّیت بهتر و بیشتر برای تداوم کار خطیر شورا هستم.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16879
اخبار مرتبط

نظرات شما