در خانه ماندن موثرترین راه مقابله با شیوع کروناست

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طبق پروتکل سازمان جهانی بهداشت و متخصصان، قرنطینه خانگی موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست اما بررسی ها نشان می دهد شهروندان به اندازه کافی این ام را جدی نگرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی ابرازه روز شنبه در این زمینه افزود: تا ساعت هست صبح امروز دهم اسفندماه ۶۵۲ نفر در چهار بیمارستان کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و علی ابن ابیطالب(ع) بستری شدند.

وی اضافه کرد: با وجود این‌که بارها از مردم درخواست کرده‌ایم در منازل بمانند، متاسفانه مردم هنوز این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: هر چه تخت اضافه و دارو و وسایل محافظتی توزیع می‌کنیم، بازهم شاهد هستیم که مردم در خیابان‌ها حضور دارند و این امر باعث شیوع بیماری و مراجعه بیشتر مردم به مراکز درمانی می شود. 

ابرازه تاکید کرد: کمبود تخت در استان داریم و تنها راهی که باید به آن توجه شود عدم خروج از خانه است.

بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی، تاکنون ده‌ها تن از افراد مشکوک یا آلوده به کرونا درمان و ترخیص و همچنین ۲۰ تن نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را در این استان ازدست‌داده‌اند.

تاکنون بیش از ۵۰ مبتلا به کرونا نیز درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۳۰ هزار تن از ۳۰ بهمن تاکنون به مراکز درمانی قم مراجعه و ۵۸۰ بیمار بستری‌شده‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

کرونا در کشور

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا به امروز ۳۸۸ تن را در ۲۴ استان کشور مبتلا کرده که از این بین ۳۴ بیمار جان خود را ازدست‌داده‌اند، میانگین سنی فوت‌شدگان بالای ۶۰ سال بوده است، همچنین ۷۳ بیمار کرونایی نیز پس از بهبودی قطعی از مراکز درمانی کشور مرخص شده‌اند.

کیانوش جهانپور ادامه داد: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید برای تشخیص کرونا از دو آزمایشگاه به هفت و تا پایان هفته ۱۵ و ظرف هفته آتی به ۲۲ آزمایشگاه خواهد رسید، این ظرفیت آزمایشگاهی در مقایسه با کشورهای همتراز، کم‌نظیر و حتی در پیک نمودار شیوع بیماری کووید ۱۹ پاسخگوی نیاز خواهد بود.

استان قم با ۸۸ فرد مبتلا به ویروس کرونا بیشترین تعداد مبتلایان این بیماری را در سطح کشور دارا می‌باشد.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16950
اخبار مرتبط

نظرات شما