ابراز تاسف وزارت خارجه کشورمان در قبال جنایات علیه مسلمانان هند کافی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به فجایع رخ داده توسط افراطیون علیه مسلمانان گفت: پرونده طولانی و چندین ماه از این اقدامات افراطیون هندی علیه مسلمانان در این کشور وجود دارد که به بهانه‌های مخالفت ظلم و ستم‌های زیادی را علیه مسلمانان انجام می‌دهند و برخی اقدامات به این موضوع دامن زده است. 

وی افزود: اعطای تابعیت به اتباع کشورهای همسایه هند به شرطی که غیرمسلمان باشند و همچنین اختلافات دیرینه درباره ساخت مساجد توانسته افراطیون هندی را به ظلم و ستم و فجایعی خونبار و دهشتناک علیه مسلمانان وادار کند.

**دولت هند دست افراطیون را برای قتل عام مسلمانان باز گذاشته

کارشناس مسائل سیاسی گفت: متاسفانه دولت هند علیرغم اینکه ادعای سکولار بودن را مطرح می‌کرد ومی‌گفت همه ادیان و مذاهب در هندوستان از حقوقی مساوی برخوردار بوده و می‌توانند آزادانه آئین‌شان را انجام دهند اما متاسفانه وقایع اخیر در هند و همچنین ظلم و ستم افراطیون هندی علیه مسلمانان نشان داد که چنین چیزی صحت ندارد. 

کوشکی گفت: دولت هند دست هندوهای افراطی را برای قتل عام مسلمانان و حمله به آنها باز گذاشته و با متخلفین و قانون شکنان مماشات می‌کند.

وی افزود: گزارشات مردمی و میدانی از هند نشان می‌دهد پلیس هند در برابر این فجایع سکوت کرده و با افراطیون هندی همراهی می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شیوع کرونا در دنیا نباید ما را از اقدامات خصمانه و فجایع افراطیون هندی علیه مسلمانان غافل کند و نباید مسلمانان در برابر قتل عام هم کیشان خود سکوت کنند.

** مقامات عالی‌رتبه ایرانی مانع از اقدامات افراطیون هندی علیه مسلمانان شوند

کوشکی خاطرنشان کرد: از دولت جمهوری اسلامی ایران توقع داریم که بتواند تاثیری جدی بر رفتارها و اقدامات دولت هند داشته و آنها را به سمتی ببریم که از بروز فجایع و قتل عام مسلمانان ممانعت کنند. 

وی تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر مقامات عالیرتبه دولت و شخص وزیر خارجه موضع‌گیری رسمی در قبال فجایع افراطیون هندی علیه مسلمانان کند و قاطعانه از دولت هند بخواهد مانع از این فجایع شود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت، مجلس و بخش‌های مختلف فرهنگی و دیپلماتیک کشورمان باید سریعا وارد عمل شده و از همنوعان هندی خود بخواهند مانع از این اقدامات افراطی علیه مسلمانان شود.

کوشکی گفت: مردم مسلمان هند از جمهوری اسلامی توقع دارند از آنها حمایت کرده و مانع از اقدامات افراطیون شوند چرا که آنها جمهوری اسلامی را برادر بزرگتر خود می‌دانند.

وی افزود:‌اینکه ما از هندی‌ها مطالبه آرامش و صلح و همدوستی هندی‌ها را با مسلمانان داشته باشیم هزینه‌دار نیست و از رئیس مجلس و وزیر خارجه کشورمان می‌خواهم هر چه سریع‌تر موضع‌گیری قاطعانه داشته و خواستار پایان خشونت‌ها در این کشور شویم.

** ابراز تاسف سخنگوی وزارت خارجه در قبال مسلمانان هند کافی نیست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت هند باید به وظایف خود در قبال امنیت مسلمانان به ایفای نقش پرداخته و مانع از این تبعیض‌ها شود.

کوشکی افزود:‌اگر جمهوری اسلامی ایران در دنیا حفظ حقوق مسلمانان و گروه‌های آزادیخواه را مطالبه نکند کشوری دیگری این کار را نخواهد کرد. 

وی گفت: حمایت دولت جمهوری اسلامی از مسلمانان هند می‌تواند تصویر مطلوبی را از ما در ذهن مسلمانان دنیا ایجاد کند و آنها هم چنین توقعی را از جمهوری اسلامی دارند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: دولت هند باید بر اساس اصول قانون اساسی هر چه سریع‌تر مانع از تبعیض علیه مسلمانان شده و افراطیون هندی را از فجایع مسلمانان این کشور پرهیز دهد. 

کوشکی تصریح کرد: اینکه صرفا سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در باره فجایع افراطیون هندی علیه مسلمانان به ابراز تاسف و نگرانی کند کافی نبوده و این سطح موضع‌گیری را کافی نمی‌دانم. لذا باید رئیس‌جمهور و رئیس مجلس و وزیر خارجه به طور جدی این مطالبه را از دولت هند داشته باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17077
اخبار مرتبط

نظرات شما